dinsdag 11 juni 2013

Limp Bizkit in 013

Jaa gisteren was het dan zo ver! Mijn vriend en ik gingen naar Limp Bizkit! Ik had ze nog nooit live gezien en eindelijk waren ze weer in Nederland zodat we konden gaan. Het was in één woord awesome.
We waren eigenlijk precies op tijd in de 013 voor het voorprogramma: In This Moment. Ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. Het is sowieso niet helemaal mijn muziek, maar ik had het idee dat we de zangeres niet goed genoeg konden horen en ze was een beetje verstopt tussen alle poespas van het podium, maar ook alles wat ze zelf aanhad. Na elk nummer trok ze weer een andere cape of hoed aan. Daardoor heb ik haar gezicht ook amper gezien. Maar goed, daar kwamen we niet voor natuurlijk.

Rond kwart voor 9 was het dan zo ver en kwam Limp Bizkit het podium op. Fred had een behoorlijk baardje laten groeien, beetje jammer haha. Ik had graag vooraan gestaan, maar we stonden nu wat meer naar achteren op die traptreden zeg maar (degenen die 013 kennen weten wat ik bedoel). Maar daardoor konden we het wel weer goed zien... als er geen veel te grote mannen voor me stonden dan haha. Achteraan zijn de mensen altijd een beetje saai en ik spring het liefste het hele concert een beetje rond als een idioot. 



Maar het was gaaf, ik baal ervan dat het alweer is afgelopen. Het liefste ga ik vanavond weer. Die jongens, en dan met name Fred natuurlijk weten er een echte show van te maken. Interactie met het publiek ook, dat maakt het gewoon leuk. Sommige bands zijn daar te arrogant voor en doen hun ding zo snel mogelijk en gaan weer weg. Dat was hier niet zo gelukkig.
Op een gegeven moment kwam er een jongen op het podium en nam de gitaar van de gitarist met dat masker over en mocht een heel nummer mee spelen. Die jongen zal ongetwijfeld de avond van zijn leven hebben gehad en deed het ook nog eens super goed. Heel gaaf was dat.


Zowel mijn vriend als ik hebben een super leuke avond gehad. In eerste instantie hadden we verwacht dat er nog veel meer vrienden van ons zouden gaan, maar je weet hoe dat gaat. Iedereen haakt op een gegeven moment af. Their loss ;) Op het laatst kwamen we nog wel een bekende tegen richting de uitgang. 
Wat ik ook super leuk vond was dat ze 'Killing In The Name Of' van Rage Against The Machine en 'Faith' (George Michael cover) speelden. Vooral die laatste was ik helemaal vergeten. Toen ik een jaar of 15/16 was heb ik dat nummer van Limp Bizkit helemaal grijs gedraaid. Heel cool dat ze hem weer speelden en ik kon hem zelfs nog voor het grootste gedeelte meezingen haha. Toen ik gisteren thuiskwam heb ik hem meteen gedownload, want die is natuurlijk verloren gegaan met een aantal keer wisselen van computers.





Deze foto's en video heb ik niet zelf gemaakt, maar random van het internet gehaald. Het zijn wel allemaal beelden van gisterenavond. 
Tja, ik kan het blijven zeggen maar het was zó leuk. Awesome. Ik had dit concert kado gedaan aan mijn vriend voor zijn verjaardag, en gelukkig vond hij het ook super leuk. 
Ik wil weer!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen