zondag 30 juni 2013

F for Fashion Modeshow

Gisteren was het dan zo ver. Alweer de 4e editie van F for Fashion. Tijdens de eerste editie heb ik ook mee gelopen als model met kleding van Xtrastar en Naaimoos, de 3e editie heb ik de visagie van de modellen gedaan, en gisteren stond ik zelf weer als model op de catwalk.
Dit maal werd er kleding van 3 verschillende ontwerpers geshowd: Erika Bus, Lesley-Anne Bowen en Abigail Eijsbroek. 
Ik liep zelf mee voor Lesley-Anne, en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik haar collectie het mooist vond. Vooral de stukjes kant op onze gezichten was erg gaaf en maakte de outfits helemaal af. Onze make-up en haar was allemaal per designer het zelfde. Dat vind ik ook wel het mooist omdat het eenheid brengt in de show. De kleding is immers al verschillend. Ons groepje had vrij rustige ogen met een lichte oogschaduw, winged liner, kant aan de zijkant van het gezicht geplakt, rode matte lippen en een grote knot bovenop ons hoofd. 

De schoenen werden verzorgd door Kinky-shoes. Hele gave en vooral gewaagde schoenen. Er zaten ook ontzettend hoge hakken tussen. In de kleedkamer trok ik voor de lol zo'n paar aan en ik ging al gelijk tegen de vlakte haha. Ik kan best op hoge hakken lopen maar als je maar even een kleine disbalans hebt op die palen zwik je om.
Echt respect voor de meiden die met die schoenen gelopen hebben. Je moet dan dus denken aan deze muiltjes:

Niet te doen gewoon, al liepen ze op zich wel lekker omdat ze niet erg stijl zijn. Er is gelukkig niemand gevallen en alle enkeltjes en knieën zijn nog heel. 
Het haar werd verzorgd door De Gruyter Hair. Zij hebben tot nu toe alle shows gedaan en zijn echt topkappers én mensen.

Ik was van te voren natuurlijk schijt zenuwachtig want het lopen ging niet zoals ik wilde en het is altijd stressen backstage natuurlijk. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben best wel perfectionistisch dus over mijn loopje en poses was ik nog steeds niet helemaal tevreden maar ik ben niet gevallen en mijn jurk bleef netjes op zijn plek zitten, en dat is het belangrijkste zullen we maar denken ;)

De jurk die ik aan had was eigenlijk strapless en had een compleet open rug zoals je een beetje op deze foto kunt zien. Hij was ook nog eens wat aan de grote kant en zou eigenlijk met tape vastgeplakt worden aan mijn huid (anders zakte hij meteen af), maar dat werkte helaas niet. Ik ben Lesley heeeel dankbaar dat ze nog even die bandjes aan de jurk heeft vastgemaakt anders was hij zeker weten uitgevallen. 
Al deze foto's zijn trouwens van na de show. Een 'actiefoto' heb ik (nog) niet. Er waren wel veel fotografen aanwezig, dus ik hoop dat ik een dezer dagen nog een leuke actiefoto van mezelf tegen kom. Er is ook gefilmd en zoals elk jaar wordt er een dvd uitgebracht van de show. Het zal alleen nog wel even duren voordat die klaar is.

Al met al was de 4e editie van F for Fashion weer een geslaagde show en wil ik alle medewerkers, modellen en designers bedanken voor hun inzet waarbij de special thnx toch wel uitgaan naar Yvette Vugts en Sjoerd van Kampen.

Nog wat foto's van de collecties: 
Lesley-Anne Bowen



Abigail Eijsbroek



Erika Bus




2 opmerkingen: