zaterdag 11 mei 2013

Tag: And That's Who I Am

Tags vind ik leuk. En tags met leuke plaatjes al helemaal. Neem de tag gerust over op  je eigen blog, daar is het voor bedoeld! Vandaag de 'And that's who I am' tag. Met een aantal feitjes over mijzelf.
Een beetje dan. Ik hou van shoppen maar het is niet zo dat het een verslaving is die ik niet in de hand heb of zo. Ik word gewoon blij van al die leuke dingen in de winkels :)

Ik ben vegetarisch vanaf dat ik een jaar of 10 was. Al 14 jaar dus! het laatste jaar ben ik wel vis gaan eten ivm het trainen, maar ook dat doe ik niet dagelijks. Wel probeer ik het wekelijks te doen, wat eigenlijk te weinig is. Ik ben heel blij dat mijn ouders mijn keuze om geen vlees meer te eten hebben gerespecteerd. Iets wat veel ouders op die leeftijd denk ik niet toegelaten hadden.

Wat is dat toch die drang om 'perfect' te zijn? Ik weet dat het onmogelijk is, en toch streef ik er al heel wat jaartjes naar om er zo dichtbij mogelijk te komen. Zonder succes tho haha.

Dieren zijn mijn beste vriendjes. Eigenlijk heb ik meer met dieren dan met mensen. Ooit heb ik een blauwe maandag in het asiel gewerkt, maar dat vond ik niks. Mede vanwege de andere mensen die er werkten. Als ik een hond op straat zie kan ik er eigenlijk niet vanaf blijven. Ik ga dan ook helemaal los op vakantie tussen al die zwerfbeesten. Daarna ontsmet ik mijn handen altijd wel voor de zekerheid. Ik wil ook geen ziektes mee naar huis nemen voor Zyra natuurlijk.

Ik heb bijna altijd trek in suiker. Geen idee hoe het komt en ik vind het ook best wel irritant. 
Mensen hebben natuurlijk van nature een aangeboren voorkeur voor suiker omdat het in de natuur schaars is. Maar mijn zusje bijvoorbeeld heeft dat helemaal niet. Die heeft weer altijd trek in chips of de Mac haha.

Ik heb een hekel aan discriminatie en onrecht in het algemeen. Daar kan ik goed lijp van worden. De laatste keer is alweer even geleden maar ik heb regelmatig meegelopen met demo's van bijvoorbeeld AFA. En ook als extreem-rechtse partijen demonstreren loop ik vooraan in de tegendemonstratie. 

Geduld is niet aan mij besteed. Ik heb het niet. Oké heel weinig dan. Ik heb iets meer geduld gekregen sinds ik iets met  Rob heb, want die doet alles op zijn elfendertigste. Ik daarentegen heb altijd haast. Als ik door de stad naar de sportschool fiets ben ik standaard geïrriteerd en shaggerijnig vanwege alle mensen die in de weg lopen en de drukte.

Misdaadseries zijn mijn favoriet. Vroeger al zat ik standaard op donderdagavond voor de buis voor 'Een avond misdaad' van Discovery. Nu is woensdagavond mijn 'crime night', met onder meer Criminal Minds en Flashpoint. Tegenwoordig sluit 'Arrow' de avond af, maar dat vind ik niks. 'Human Target' was echt mijn favoriet, en werd dan ook lang als afsluiter gedraaid. 

Ja je leest het goed. Aan bellen heb ik overigens ook een hekel. Ik kan niet met die dingen overweg, en met de touch screen al helemaal niet. Ik heb ook geen geduld om te smsen. Duurt me te lang en ik ram met die dikke vingers 100 toetsen tegelijk in behalve de juiste.

Tja, what can I say? Ik ben niet zo georganiseerd. Mijn huis is vaak een rommeltje, terwijl ik er wel van houd als alles netjes is. Ook als ik bijvoorbeeld een klus heb met mn visagie gaat alles door elkaar en ben ik chaotisch. Zelfs praten gaat bij mij regelmatig mis omdat ik de ene zin nog niet afgemaakt heb en alweer aan de volgende begin, maar dan bedenk ik me ineens dat ik nog toelichting moet geven en zo gaat het door elkaar. Mijn vriend moet me af en toe wel even afremmen haha.

Ik ben een heel gevoelig persoon, al zal ik er alles aan doen om dat niet te laten merken. Ik trek me veel dingen erg aan, en op persoonlijk vlak al helemaal. Uit een bepaalde blik van iemand heb ik al mijn conclusies getrokken en ben ik ervan overtuigd dat diegene mij niet mag of dat ik heb gefaald. Maar ook tijdens een avondje tv kijken heb ik al 5 keer gejankt, en dan kijk ik geen gekke programma's.

Oke allerlaatste dan. Ik geniet het meeste van de kleine dingen denk ik. Van de zon, bloemen, dieren, familie, op een terrasje zitten met vrienden etc. Kleine dingen blijven de beste!

Dit was mijn 'And that's who I am' tag. Ik vind het heel knap als je hem helemaal heb uitgelezen, want ik zou daar zelf in de meeste gevallen geen geduld voor hebben haha. Zoals ik al zei neem de tag gerust over!


3 opmerkingen: