donderdag 9 mei 2013

Mijn zesentwintigste schooldag

Ik weet niet waar ik last van heb, maar ik ben maandag alweer straal vergeten om een verslagje van mijn schooldag te typen. Anyway, beter laat dan nooit dus hier komt een verslagje van mijn dag!
Afgelopen maandag had ik twee modellen: Maud en haar zusje Robin. Het dochtertje van Maud was ook mee zodat ze alvast een beetje kon wennen aan de kapper. Binnenkort moet ze zelf ook voor het eerst, dan is het toch wel fijn als ze het al even bij mama heeft gezien.
Maud heb ik als eerste geknipt. Ze wilde laagjes in haar haar en haar pony moest een beetje bijgeknipt worden. Daarna heb ik Robin geknipt, die wilde eigenlijk hetzelfde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het snijden van een lok toch nog best eng vind. Als je er teveel afhaalt valt dat super op zo in het gezicht. Gelukkig ging het goed en heb ik er niet teveel afgehaald.
Aan het einde van de ochtend was ik al klaar. Voor mijn doen heb ik best snel geknipt haha. Daarna heb ik me nog even over mijn pop ontfermd, ook die kreeg laagjes in zijn haar. Ik had de vorige keer al een rechte pony geknipt, en dat was eigenlijk niet zo handig want nu heeft hij voor altijd zo'n pony totdat ik hem kort genoeg heb geknipt voor een mannen kapsel.
Na de lunch besloot ik Rob even te bellen om langs te komen. Ik wil hem meenemen met het examen in juni, en dan kon de juffrouw alvast even kijken of hij een goed model was. Tijdens het wachten op Rob heeft een klasgenoot mijn haar nog even bijgeknipt. Alleen puntjes eraf, ik heb verder alles op één lengte. 
Zodra Rob er was werd eigenlijk al  duidelijk dat hij moeilijk haar heeft. Hij heeft heel dik en recht haar met veel kruinen erin. Toch heb ik besproken wat ik bij hem ga knippen, voor het geval ik niemand anders kan vinden. En bij een ander zou ik het ook super moeilijk vinden om zelfstandig te bepalen wat ik ga knippen. Voor hetzelfde geld heeft diegene ook moeilijk haar. Ik hou het dus het liefste bij Rob. Ik weet nu in ieder geval wat ik moet doen. Ik ben echt nog niet klaar om zelfstandig te knippen hoor. Dat gaat wat worden met het examen. Vrouwen  vind ik al wat makkelijker. Laagjes of zo erin, en verder geen onzin zoals pony's en zo haha. Dan moet het wel lukken.
We kwamen er ook achter dat we nog maar 3 lessen hebben tot het examen. Dus dat wordt wat. Ik heb gelukkig al veel modellen geregeld voor die 3 lessen om op te oefenen. 

Dat was eigenlijk mijn dag maandag! 's Avonds kwam Britt nog langs om bij ons te eten, dus dat was ook gezellig.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen