dinsdag 21 mei 2013

Mijn ontbijt

Ik eet natuurlijk niet dag in dag uit hetzelfde, maar ik heb meestal wel periodes dat ik een bepaald ontbijt veel eet. Nieuwsgierig waar ik de laatste tijd mee ontbijt? Kijk dan met me mee.
Havermout
Ik begin met 6 a 7 eetlepels havermout van Quaker. Havermout is super gezond en voedzaam. Het bevat veel eiwitten, vrijwel geen suikers, het is een bron van fosfor en het helpt het cholesterol te verlagen.

Omega zaden mix
Ook deze zaden bevatten super veel eiwitten (24%) en goede vetten natuurlijk. Ik vind de smaak erg lekker door mijn yoghurt en je hebt af en toe iets om lekker op te knabbelen. In deze mix zitten zonnebloempitten, pompoenzaad, lijnzaad, gouden lijnzaad en sesamzaad.

Blauwe bessen
De blauwe bessen zijn natuurlijk ook ontzettend gezond, maar geven mijn ontbijt ook een lekkere fruitige en vooral zoete smaak. Vooral als ik er geen proteïne poeder aan toe voeg, is de zoete smaak van deze vruchtjes erg welkom aangezien yoghurt natuurlijk vrij zuur is van zichzelf. Van deze bessen doe ik er een handje doorheen.
Je kunt deze vruchtjes, maar ook anderen vinden in het vriesvak bij Albert Heijn. Ik gebruik ook regelmatig de bramen en frambozen.

 Pure hagelslag met minder suikers
Mijn 'guilty plesure'. Ik doe er hier maar een klein beetje van in, zodat je net af en toe even een klein stukje pure chocolade proeft. Ook al zit er weinig in, je proeft het wel omdat pure chocolade natuurlijk een sterkte smaak heeft. Pure chocolade bevat antioxidanten. Ik gebruik graag hagelslag omdat dat natuurlijk al in kleine stukjes is vermalen en omdat deze variant minder suikers bevat.

Whey isolaat vanille
Ik had dit poeder eigenlijk gekocht voor shakes, maar op die manier vond ik het echt niet lekker. Daarom gebruik ik het vaak door de yoghurt. Ik doe hier een halve schep van in. Deze whey bevat uiteraard super veel eiwitten (bijna 90%) en weinig koolhydraten en vetten. Daarbij heft de zoete vanille smaak de zure smaak van de yoghurt wat op.

Magere yoghurt
Ik mik er natuurlijk nog een plons magere yoghurt op. Ik hou ervan dat het niet te waterig is, dus ik giet niet mijn hele bakje vol (wat ik misschien wel zou moeten doen..)

Kokosrasp
Als allerlaatste strooi ik nog wat kokosrasp over het geheel, en ik kan genieten van mijn ontbijtje!

Eet smakelijk!


Dit is hoe ik mijn ontbijt eet. Gezond, en vol met eiwitten, goede vetten en vitamines en mineralen. 
Wat eten jullie 's ochtends? En ontbijt je uber haubt wel of krijg je 's ochtends niets weg?

Liefs Tara

1 opmerking:

  1. wow!!

    Have a nice day!
    I am waiting for you dear!!

    Federica
    smartchicidetreadbooksandfly.blogspot.it

    BeantwoordenVerwijderen