zondag 21 april 2013

Verzorging van weaves

Je hebt weaves in je haar, of misschien denk je eraan om deze te laten zetten. Maar hoe kun je ze nou het beste verzorgen zodat ze zo lang mogelijk mooi blijven? Ik deel hier mijn tips!
Als je matjes van human hair hebt, betekent dit natuurlijk dat het echt mensenhaar is, maar wel dood mensenhaar. Normaal wordt je haar gevoed door stoffen die het lichaam afgeeft aan je haar. Ook worden er geen oliën meer aangemaakt om het haar soepel en gezond te houden. Zonder die oliën wordt het haar sneller broos en breekbaar. Dit willen we natuurlijk voorkomen door het haar zo goed mogelijk te verzorgen. Kijk mee naar mijn tips:

1. Was je haar met een milde shampoo, het liefst eentje die sulfaatvrij is.

2. Was je haar niet te vaak. Officieel wordt aangeraden 1 keer per week, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat voor mezelf veel te weinig vind. Ik was het zelf nu 1 keer in de 3 dagen, en dat vind ik stiekem al weinig!

3. Verzorg je weaves met een speciale olie voor het haar. Breng dit met name aan op de lengtes en de punten, want het is niet de bedoeling dat je eigen haar bij de aanzet (nog) vet(ter) wordt. Dit doen we om de natuurlijke olien van de hoofdhuid zo goed mogelijk te vervangen.

4. Gebruik altijd een masker of een conditioner na het wassen. Smeer je haar hier rijkelijk mee in, en het geef het de tijd om het goed in te laten trekken.

5. Vermijd zoveel mogelijk hittebronnen zoals de föhn en krul- en stijltang. Doe je dit toch, zet hem indien mogelijk op de laagste stand en verzorg je haar goed met een heat protector en een serum.

6. Schrob je haar niet lomp met een handdoek droog. Knijp je haar uit, en laat dit minimaal 10 minuten natuurlijk opdrogen voordat je er de föhn in zet. Wikkel dus ook geen handdoek in je haar.

7. Kam je haar heel voorzichtig uit en ga er niet met die kam doorheen lopen raggen (toegegeven: hier ben ik ook schuldig aan).

8. Heb je clip ins, kun je je haar minder wassen. Zeg minimaal 1 keer in de 2 weken.

Simpel gezegd moet je met weaves net even wat voorzichtiger zijn als met je eigen haar. En je moet ze ook net even wat meer voeden. Voorzichtig kammen, wassen, drogen en behandelen. En voedende oliën, serums, maskers en conditioners gebruiken. Let natuurlijk wel op dat je er niet te veel olie in smeert, het haar moet het nog wel een beetje op kunnen nemen en je wilt natuurlijk niet met van die vette slierten rondlopen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen