dinsdag 2 april 2013

Tip: Zo krijg je transpiratiegeurtjes uit je (sport)kleding

Ken je dat? Je trekt je 'schone' sportkleding aan en je stinkt al voor je de deur uit bent. Transpiratiegeurtjes in kleding kunnen soms best hardnekkig zijn. Gelukkig hoef je niet meteen je kleding weg te gooien, want er is een manier om die geur uit je kleding te verwijderen!
Het enige wat je eigenlijk nodig hebt is witte azijn. Oké, en een emmertje warm water.
Ik zorg zelf altijd dat het water goed warm is, en voordat ik mijn kleding erin doe, doe ik er een flinke scheut witte azijn doorheen. Even goed mengen met het water, en de shirtjes kunnen erbij. Ik 'schuur' de stof bij de oksels altijd even goed langs elkaar zodat het daar voor mijn idee schoner wordt. Of dat echt zo werkt weet ik niet. 
Dit laat ik een nachtje staan en de volgende dag gooi ik alle shirtjes nog even in de was zodat ze lekker schoon zijn en niet meer naar azijn ruiken. Voila! De geur is eruit, en hij blijft er (bij mij althans) voorlopig wel even uit! Super simpel, en het werkt echt. Ik doe dit alleen met mijn sportkleding, maar met gewone kleding kan dit natuurlijk ook!

Gaat de geur er op een gegeven moment er ook op deze manier niet meer uit, wordt het toch tijd voor nieuwe shirtjes... je loopt ook niet fijn rond als je weet dat je stinkt nog voordat je iets gedaan hebt.

Ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben gehad, of er in de toekomst wellicht iets aan zullen hebben!


2 opmerkingen: