maandag 22 april 2013

Mijn vijfentwintigste schooldag

Het is vandaag weer maandag en dat betekent dat ik weer naar school ben geweest. Ik doe de kappersopleiding op Instituut Thomas, en elke maandag vertel ik over mijn schooldag.


De wekker ging om kwart voor 8. Het is al zo makkelijker opstaan als het buiten licht is, het zonnetje schijnt én het niet zo belachelijk koud is. Buiten was het nog aardig fris, maar het was nog vroeg natuurlijk. 
Meteen om half 10 zou mijn eerste model komen. Ik heb tot 10 uur gewacht, maar toen ze er nog niet was heb ik maar mijn pop tevoorschijn gehaald. Ik begon met het bovenop aardig kort knippen en de zijkanten op te scheren. Nu is de pop ook wel echt 'op'. Gelukkig had ik nog een andere bij me. Een indiaan dit keer, weer eens iets anders dan 'Jezus'. Ik mocht een kapsel uitzoeken uit het boek en dat na gaan knippen. Ik heb een lang kapsel met onderin wat lagen en een rechte pony gekozen om na te maken. Bij die pony kneep ik hem wel even want ik moest hem uit de losse hand knippen. En elke keer dat je de haren kamt val de pony weer anders, dus zit hij nooit helemaal recht. Uiteindelijk is het best aardig gelukt, maar ik zou het toch best spannend vinden om dit bij een echt persoon te knippen.
Om half 2 kwam Sophie, mijn 'tweede' model. Zij wilde laagjes in haar haren en aan de voorkant een beetje een lok. Ze had wel 4 dreads in haar haren zitten, dus daar moest ik omheen knippen, maar dat ging eigenlijk prima. Langzaamaan merk ik al dat ik ietsje sneller word. 
Volgende week hebben we trouwens vakantie, het is goed dat dat even werd gezegd anders had ik gewoon met 2 modellen voor de deur gestaan 's ochtends. We hebben maar 1 dag in de week les, dus van mij hoeven die vakanties niet zo. Want we betalen wel gewoon voor die week meen ik. Maar goed, ergens snap ik ook wel dat de school mee doet aan de schoolvakanties, ik ben natuurlijk niet de enige op de wereld waar rekening mee gehouden moet worden.

Toen ik thuis kwam zijn we meteen naar vrienden van ons gegaan want daar moest Rob meehelpen een bank te verhuizen en we hebben meteen een hapje meegegeten. Toen ik thuis kwam vanavond zat Zyra al heel zielig en luidkeels miauwend op me te wachten, haha.

2 opmerkingen:

  1. LOVELY BLOG :)

    PS DOING A MAC GIVEAWAY ON MY BLOG WHEN I REACH 200 FOLLOWERS :)

    XOXO rorolovesbeauty.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen