maandag 15 april 2013

Mijn vierentwintigste schooldag

Het is weer maandag en ik had vandaag twee modellen die met me mee gingen naar school. Ik doe de kappersopleiding bij Instituut Thomas in Den Bosch en elke maandag schrijf ik een verslagje van mijn dag!
Om half 10 kwam mijn eerste model: Lotte. Ze wilde haar haar blauwzwart geverfd hebben en een behoorlijk schuine bob aan de achterkant opgeschoren. Behoorlijk gewaagd dus! Het verven ging goed, want eigenlijk had ik het nog nooit gedaan. En ik vond het eigenlijk heel leuk om te doen. Na het verven moest er geknipt worden. Maar aangezien het kapsel dat zij wilde vrij lastig was en ik natuurlijk nog niet zo ervaren, heeft de juffrouw haar voor het grootste deel geknipt. Ik vind het echt wel gaaf geworden. Hopelijk kan ik ook snel zo goed knippen!
Vlak na de lunch kwam mijn tweede model: Anne. Zij wilde ook haar haar geverfd hebben en geknipt worden. Ze wilde voor de verandering een vrij fel rood/violet kleurtje erin. Bij het verven met roodtinten moet je goed opletten dat je niet bij de aanzet van het haar begint met verven, maar bij de lengtes en de punten. Dit is omdat het vlak bij de hoofdhuid warmer is en daar de verf sneller ontwikkeld. Wat er dus in resulteert dat de aanzetten heel fel kunnen worden, en je wilt natuurlijk een mooi egaal resultaat bereiken.
Het verven ging goed, je ziet alleen wel dat de aanzet nog een klein stukje lichter is dan de lengtes, dit omdat er al een roodbruine tint verf in haar haar zat. Maar storend is het niet. Daarna wilde ze haar haar geknipt hebben. Het kwam nu ongeveer tot op de schouders en ze wilde het zo voor de zomer een stuk korter hebben. Ik heb alles op één lengte, dus zonder laagjes geknipt, daarna nog even de pony bijgeknipt en de boel geföhnt. 
Gelukkig verliet ook Anne de salon tevreden. Ik was als laatste over, want de rest van de klas had al om 3 uur de benen genomen. Ik ben ook echt nog niet snel. daar moet ik hard aan werken. In feite ben ik vanaf half 10 tot kwart over 3 (met een half uur pauze) bezig geweest met 2 modellen. Nu neemt verven natuurlijk ook wel meer tijd in beslag, but still. Ik ben toch ruim 2 uur bezig met één model. Daar zit natuurlijk ook nog het wachten op de juffrouw bij, ik ben nog niet goed genoeg dat ik een model aan één stuk door afwerk zonder tussendoor te vragen wat ik moet doen of even te laten controleren.




2 opmerkingen:

  1. nice blog!
    Do you want to follow eachother?
    Pass to me !
    MEGA KISS from ROME!
    Federica
    smartchicdietreadbooksandfly.blogspot.it

    BeantwoordenVerwijderen