woensdag 10 april 2013

Anti-rimpel voedsel

Dagelijks smeer ik me in met zonnebrandcrème omdat de zon de grootste veroorzaker van rimpels is. En niet alleen als ik naar buiten ga. De schadelijkste stralen, namelijk UV-A komen gewoon door glas heen! Maar nu is smeren natuurlijk niet het enigste wat je tegen rimpels kunt doen. Voeding is minstens zo belangrijk! Kijk mee naar deze producten die je huid nog nét even wat extra's geven in de strijd tegen huidveroudering.
Kidneybonen
Bonen en in het bijzonder kidneybonen, zitten vol vezels, kalium en zink. Deze ingrediënten zijn geweldig voor je cholesterol en beschermen je tegen hart- en vaatziektes. Daarnaast zitten ze vol eiwitten, en daar zijn niet alleen je spieren je dankbaar voor, maar ook je huid!
Kaneel
Wat fijn dat kaneel er ook tussen staat he? Het is lekker, en je kunt het aan veel eten toevoegen. Eigenlijk is het voor heel veel dingen goed, want het werkt ook geneeskrachtig!
Avocado
Ik hou van avocado. Mede omdat het zo goed voor je is. Avocado is rijk vaan vitamine E, foliumzuur en antioxidanten. Het liefste maak ik er guacamole van (met oa. knoflook, peper en olijfolie, ook allemaal super goed voor je!) en dat smeer ik dan lekker op brood of op wraps.
Pure chocolade
Je moet dus wel de (extra) pure variant hebben, maar chocolade bevat veel antioxidanten en het stimuleert je verbranding. Daarnaast is chocolade niet alleen goed voor je huid maar ook voor je haar! Ik bak regelmatig (semi) gezonde cakejes en daar mik dan natuurlijk extra veel cacao (en kaneel) in.

Pindakaas
Pindakaas is super gezond. Mocht je overgewicht hebben zou ik er wel een beetje mee matigen, maar het bevat zoveel goede stoffen! Ik heb het dan wel over de gewone variant en niet de light variant. Daar zijn juist de goede vetten uitgehaald! En dat is niet wat je wilt natuurlijk. Pindakaas bestaat vooral uit plantaardige vetten, maar bevat ook eiwitten, linolzuur, inositol en vitamine B1 en vitamine E. Maar er zitten bijvoorbeeld ook dezelfde anti-rimpelingrediënten in als jouw dagcrème, zoals niacine en resveratol.
Tomatenpuree
In tomatenpuree zit de anti-oxidant lypoceen. Dit vermindert huidveroudering en rimpels, omdat het er voor zorgt dat schade door de zon afneemt. Als je eet dan, het is niet de bedoeling dat je het op je gezicht smeert! Ongeveer 1 blikje per dag is voldoende en zal waardevoller voor je huid zijn dan de meeste anti-rimpelcrèmes bij elkaar.

Groene thee
Groene thee kan huidbeschadiging na blootstelling aan zonlicht voorkomen. En zoals ik al zei is de zon huidverouderaar nummer 1. Het werkt dus preventief. Er is vooralsnog geen bewijs dat groene thee bestaande rimpels kan verminderen. Maar ja, voorkomen is toch beter dan genezen! Ik drink het in ieder geval elke dag trouw.

2 opmerkingen:

  1. Super leuk deze weetjes/feitjes!!

    Zou je mijn blog willen bekijken?
    www.ishootlovee.com

    BeantwoordenVerwijderen