vrijdag 1 maart 2013

Vakantiebestemming: Corfu

Thank god, het is alweer maart. Hopelijk worden de dagen vanaf nu alleen nog maar warmer en mooier. Ik heb het zo gehad met de winter, er lijkt ook geen einde aan te komen. Mijn familie en ik waren al wat rond aan het kijken voor een leuke vakantie van de zomer, en waarschijnlijk gaat dat het Griekse eiland Corfu worden.
We zijn al vaak in Griekenland geweest, maar nog nooit op Corfu. Oke, laat ik voor mezelf spreken, want mijn ouders zijn er al wel eens geweest voordat mijn zusje en ik geboren waren. 
Ik ben gek op Griekenland. Het weer, het landschap, de mensen, het eten... love it! We keren er niet voor niets ieder jaar weer naar terug. We gaan nooit naar dezelfde plek overigens. Één keer  zijn we naar het zelfde hotel geweest. Daar zijn we geweest toen ik 14 was, het was onze eerste keer in Griekenland. Op mijn 19e zijn we er nog eens naar terug geweest. Ook op Lesbos hebben we een keer bijna dezelfde bestemming gehad, maar dan een stadje verderop. 
We zijn naar Kreta geweest (altijd goed als je het niet zo goed weet), Kos, Lesbos (aanrader) en vorig jaar zijn we op Zakynthos geweest (ook zeker een aanrader!).

Corfu is een vrij groen eiland, wat betekent dat er ook iets meer regen valt als op de drogere eilanden zoals Kos bijvoorbeeld. Maar wij zijn van plan om pas in juli te gaan, dus dan zit je veilig. Ben je van plan om in mei te gaan, kun je nog wel eens pech hebben. Maar dat kan even goed op andere eilanden in principe. Ook Lesbos is iets groener, en daar hebben we twee keer regen gehad als ik het goed heb. Op zich ook helemaal niet erg natuurlijk, zo lang het maar bij één buitje blijft!


Zoals je ziet ligt Corfu vlak voor de kust van Albanië. Wacht, laat ik het iets duidelijker maken met een kaart van heel Griekenland:
Zie je helemaal links bovenin Korfoe staan? Het is wel leuk want hier zie je dus ook waar Kreta ligt  (zuidelijkste eiland), Kos (ook aardig zuidelijk), lesbos ligt vlakbij de kust van Turkije, en Zakynthos behoort tot de Ionische eilanden, de eilanden groep onder Corfu in de Ionische zee. 

Ik verwacht dat het vanaf Schiphol 3 à 3,5 uur vliegen is. Je bent er zo eigenlijk! Ik heb er zo'n zin in, de foto's van het hotel wat we willen boeken zijn ook zo prachtig. Ik moet er wel bij zeggen dat er kiezelstranden zijn. Ik weet niet of dit op heel Corfu zo is, maar veen Griekse stranden hebben dat. Dat is wel iets minder, maar vaak zijn er zat strandbedjes van strandbarretjes die je óf gratis kunt gebruiken, of als je er een drankje doet. En moeilijk zijn die Grieken niet hoor. Drink je maar 2 drankjes over de hele dag is dat ook prima. Dat is wat ik zo leuk vind aan Griekenland. Niet moeilijk doen, alles is mogelijk. Hele lieve en gastvrije mensen is mijn ervaring. 
Ja, ik heb er echt zin in. Ik kan niet wachten tot de vakantie definitief geboekt is!
Hebben jullie al een vakantie geboekt? Of blijf je dit jaar lekker  thuis?


3 opmerkingen:

  1. Amazing pictures! Looks like a beautiful place to visit.

    Sita xx
    http://buttonsapart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben afgelopen jaar naar Corfu geweest, echt een prachtig eiland!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh lijkt me echt geweldig! Ik ga je volgen met GFC & bloglovin! Volg je terug? :D
    liefs!

    http://fashionskillsforyou.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen