maandag 18 maart 2013

Theorie examen

Vandaag had ik dan eindelijk mijn theorie examen visagie. Het praktijkexamen had in in december al gehad, en daar had ik een 9 voor gehaald! Iets zegt mij dat mijn theorie me wat minder goed af is gegaan, maar ik ga er wel vanuit dat ik een voldoende zal hebben.
We moesten 40 meerkeuzevragen beantwoorden, en 10 daarvan wist ik niet helemaal zeker. Het boek was ook zo dik wat we moesten leren, en ik ben niet echt een studiebol. Ook zaten er wat vreemde vragen bij zoals: "Wat is een typisch Indiaas muziekinstrument?". Ja, sorry daar heb ik niet voor geleerd. het stond wel in het boek, maar don't blame me als ik me niet op die stukken gefocust heb. Ik hoop dat ik toch minimaal op een 7 uit kom, dan ben ik totaal met een 8 geslaagd. Best aardig toch? Maar stiekem wilde ik cum laude slagen (boven de 8,5).
Oke, misschien moet ik de lat niet te hoog leggen, maar pas vanaf een 8 ben ik eigenlijk tevreden. Anders komt het ook al snel over van 'ik kan het net, maar eigenlijk kan ik het niet'. Snap je wat ik bedoel? 
Ik mag allang blij zijn als ik slaag, straks moet ik het nog over doen of zo, en dat kan ook pas over een half jaar weer. Naar mijn weten worden er 2 keer per jaar examens gehouden. Ik zal wel blij zijn als ik mijn diploma heb. Eindelijk een papiertje en eindelijk iets ├ęcht afgerond. Oke, het is niet alsof ik mijn studie rechten gehaald heb, but still. Ik heb in ieder geval een  diploma dan.
De uitslag krijgen we pas over een maand gok ik, dus dat duurt nog wel even, maar ik hou jullie op de hoogte!
(Damn, dan ben ik officieel 'visagiste'. Dat klinkt raar, zo goed ben ik helemaal niet hoor!)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen