woensdag 13 maart 2013

Tanden bleken bij The White Smile Company

Vandaag heb ik samen met een vriendin mijn tanden laten bleken bij The White Smile Company in Tilburg. We kozen beiden voor de 'Intensive' behandeling, waarmee je tanden tot 7 tinten lichter kunnen worden.
Ik heb al eens eerder mijn tanden laten bleken bij een ander bedrijf, maar dat was me slecht bevallen. Het resultaat was erg mooi, maar na een half jaar was het weg. Maar het gene wat me vooral slecht beviel was dat ik zo ontzettend veel pijn gehad heb. Er werd toen nog gebleekt met waterstofperoxide, maar dat mag nu niet meer in gewone bleek salons. 
Ik heb trouwens geen video gemaakt. Ze zien me aankomen: de zoveelste blogger die komt filmen. Voor- en na foto's heb ik natuurlijk wel gemaakt.

Anyway, toen we binnen kwamen moesten we eerst een formulier invullen waarop vragen stonden over je consumptie en de conditie van je tanden. Daarna werd er gekeken welke kleur ik nu had. Ik schrok me kapot, ze waren best geel! Van te voren zat ik tussen een S22 en een S24. Ik kreeg een bitje in die je tanden vrij houdt van je lippen,en mijn tanden werden droog geblazen. Ik heb best gevoelige tanden, en omdat het zeer deed heeft ze ze bij mij gewoon droog gedept. Daarna werd de voorbehandeling op de tanden aangebracht en ook weer verwijderd met lauwwarm water. Uiteraard werden mijn lippen goed ingevet tegen uitdroging. Nadat de bleekgel aangebracht was, werd de lamp erop gezet en kreeg ik een oranje bril tegen het licht op.
Ik heb gewoon tv kunnen kijken (I didn't know I was pregnant) en na 2 keer 20 minuten was ik klaar! Tussendoor heeft ze nog even mijn tanden gepoetst en alles opnieuw aangebracht.
Het viel me reuze mee en echt pijn heb ik niet gehad, maar ik was toch blij toen het klaar was. Mijn tanden zijn een klein stukje lichter geworden, niet veel. Ik heb ooit een stukje van mijn voortand gebroken, en daar zit nu een nepstukje aan. dat stukje was natuurlijk niet verkleurd, en het verschil zag je wel een beetje. Maar ik denk dat dat wel snel weg zal trekken.
Uiteindelijk zat ik op een S12 (zei die vrouw, ik bedenk me nu dat ze dat helemaal niet heeft laten zien met die kleurenstaal, dus wie weet is het wel helemaal niet zo...)
Zie hier het resultaat:

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een aantal voor- en na foto's gemaakt heb, en de beste (dus met het grootste contrast) eruit gepikt heb. Op andere foto's was het verschil nauwelijks zichtbaar. Ik zie ook dat dat stukje voortand op deze foto helemaal niet zichtbaar is, dus dan is de verkleuring nu al weggetrokken denk ik. 

Tot 2 à 3 uur na de behandeling mag je niet eten en alleen water of melk drinken. Daarna mag je in principe alles al weer eten, met uitzondering van sterk gekleurde voeding of dranken. Voor de veiligheid heb ik vanavond maar gewoon gekookte aardappels, bloemkool met kaassaus en een gekookt eitje gegeten. Sterkte kleurstoffen wacht ik nog maar een paar dagen mee. Ik heb er een speciale tandpasta's bij gekocht die je om de dag moet gebruiken. Goedkoop was hij niet (namelijk 20 euro) maar als het goed is doe je er wel een half jaar mee.
Alle instructies kregen we mee op papier, maar ik las daar dat je het definitieve resultaat pas na een paar dagen kunt beoordelen. Kans zit erin dat het nog terugloopt dus. Als dat het geval is, zeg ik eerlijk: dan is het niet de moeite waard. Toen ik thuis kwam zag mijn vriend geen verschil. Pas toen hij heel goed ging kijken. 
Deze maand nog hebben ze kortingen. De Intensive behandeling was 99 euro, maar normaal kost deze 149 euro. Best veel geld dus. Ik ben heel benieuwd hoe lang het resultaat aanhoudt. 
Ik denk dat als je eenmaal aan tanden bleken begint en je het bij wilt houden, dat je het wel elk jaar moet doen. Persoonlijk vind ik dat de Intensive behandeling te weinig resultaat oplevert, maar de daaropvolgende  behandeling is de 'Premium'. Deze kost normaal gesproken 255 euro. Dat vind ik echt te veel geld. Als het resultaat lang aanhoudt, dan overweeg ik nog wel om het volgend jaar overnieuw te doen. Mits er weer een kortingsactie is dan.

Je hoort het al: ik ben niet laaiend enthousiast over het resultaat. Het kost toch 100 euro (zonder korting 150), daar heb je dan wel een aantal tinten lichter voor, maar in de praktijk valt het niet op. Als je er op let zie je het wel, anders denk ik niet dat iemand zou denken van :"Goh Tara, heb je je tanden laten bleken?". 
Mocht je deze maand nog gebruik willen maken van de kortingsactie, raad ik je aan om de Premium te nemen. Deze kost nu 'maar' 150 euro. Als je voor zichtbaar resultaat gaat dan.  Ik denk tenminste dat het dan zichtbaarder is, ik weet het natuurlijk niet zeker omdat ik deze behandeling niet heb ondergaan.

Ik was hier na foto's aan het maken, en mijn vriend wilde ook graag even zijn (ongebleekte) tanden showen.



15 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! :) haha leuke foto op het einde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tijdje terug ben ik daar ook geweest en idd geen resultaat! Zonde van je geld ! Ik zou daar nooit meer mn tanden latrn witten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leading Erotic Massages of CanadaLeading Erotic Massаges of Canada is anotheг association thаt holds membeгs to
    high stаndards and battеry life hеre iѕ not time and placе that ѕuits your budget.

    Now what is most fundamental to Hinԁuism, is the Ѕouth - Ρhuket, Ѕamui & Krabi.
    New mothеrs encounter many diffiсult challengeѕ іn
    the first century by the Roman lеgions, Ms. Treаtments No moгe PE - ΕD by the most
    breath-taking ѵieωs. O pratico
    оu conhe?

    Also vіsit my blοg post sensual massage

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey ik ben voor VIP gegaan vorige week was nu in de zomeractie 169. best wel een lange behandeling vond ik het duurde bijna 2uur, maar kon gelukkig tv kijkwen. ik weet even niet meer op welke kleur ik eerst zat maar na de behandeling had ik echt witte tanden, jammer dat het nu iets is teruggelopen maar dat was normaal vertelde ze. ik kreeg ook een speciale tandpasta mee, dus vanaf nu xtra goed poetsen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo wat een verschil, mooi hoor. ik heb zelf ook me tanden laten bleken bij the white smile company in amsterdam. zijn ook mooi wit geworden. heb alleen geen foto helaas. had ik wel moeten doen. is wel leuk om zo goed het verschil te zien. Ik had zelf de behandeling van 119,- eruo ( premium volgens mij), duurde wel 1,5 uur maar dan heb je ook wat. ga morgen op vakantie dus kan lekker genieten en veel lachen..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou sorry Tara maar ik zie geen verschil tussen jouw tanden en die van je aantrekkelijke vriend..als je zelf ook helemaal niet tevreden bent over het beloofde resultaat waarom steek je dan zoveel tijd in een nutteloos verhaal??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je ziet geen verschil? Misschien beetje beter kijken :S Nee, ik was inderdaad niet tevreden over het resultaat en DAAROM juist heb ik dit artikel geschreven. Om anderen te waarschuwen. Lijkt me vrij logisch...

      Verwijderen
  7. Hallo , ook ik ben geweest voor de vip behandeling.
    Witter dan wit zouden ze worden, nou mooi niet.
    Ze zijn nog geel.
    :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat is wel mooi fris geworden zeg... ik ben zelf naar Utrecht geweest en heb die premium behandeling gehad. Maar ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind geworden. Ik had wel veel gele aanslag op mijn tanden zitten en dat is nu heel licht geworden. Dusja ik ben wel blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. “Maandje terug in Tilburg bij the white smile company geweest voor een premium behandeling.
    Heel blij met het resultaat. Had best gele tanden door roken en nu echt stukken witter!!
    Heb er ook een tandpasta bij gekocht die een mevrouw wel aanrade, om nieuwe verkleuringen tegen te gaan. tot op vandaag nog heel erg tevreden over het resultaat. Als het weer opnieuw gedaan moet worden ga ik zeker weer terug naar the white smile company!!!!
    enige nadeel vond ik het mondbitje... zat na een tijdje niet echt meer fijn! maar moet er iets voor over hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook vandaag geweest in Amsterdam. Premium behandeling nog geen 2/3 tinten witter geworden laat staan als het terug loopt. Wacht nog even af ik mocht ze nog bellen indien ik niet tevreden was met het resultaat. Wacht het daarom nog even twee weken af.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke foto!
    Ik heb eerdaags ook een afspraak gemaakt om mijn tanden te laten bleken.
    Ik maakte me eerst zorgen in verband met de pijn maar nu dat ik het allemaal lees weet ik maar al te goed dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken.

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha leuke foto !
    ik hou niet zo van de tandarts en toen ik de bedrag ervoor hoorde hield het bij mij daar al op ..
    maar ik heb wel een oplossing gevonden, een thuis bleekkit van labdirect.info
    ik vertrouwde het eerst niet maar er stond dat de consumentenbond het product had goedgekeurd dus deed ik een poging, en met succes het helpt perfect !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha leuke foto !
    ik hou niet zo van de tandarts en toen ik de bedrag ervoor hoorde hield het bij mij daar al op ..
    maar ik heb wel een oplossing gevonden, een thuis bleekkit van labdirect.info
    ik vertrouwde het eerst niet maar er stond dat de consumentenbond het product had goedgekeurd dus deed ik een poging, en met succes het helpt perfect !

    BeantwoordenVerwijderen