zaterdag 16 maart 2013

Tag: Van 10 tot 1

Ik ben hem de laatste tijd vaker tegengekomen op andere blogs, en ik twijfelde of hij niet te lang is. Maar goed, lezen is natuurlijk niet verplicht. Ik vind het leuk om tags in te  vullen, vaak omdat het niet heel heel alledaagse vragen zijn waarop je iemand op een grappige manier leert kennen. Daarbij kun je vragen over  jezelf natuurlijk bijna niet verkeerd beantwoorden. Voor iemand met faalangst is dat geen overbodige luxe ;)
10 dingen over mijzelf
1. Mijn lievelingseten zijn pizza, wraps en couscous. Maar  eigenlijk ben ik zo moeilijk niet en vind ik best veel lekker. Hollandse pot hoef je me dan weer niet voor wakker te maken.
2. Ik ben al sinds mijn 10e/11e vegetariër. Ik ben nu 24.
3. Ik heb vroeger een aantal jaar djembé gespeeld.
4. Toen ik klein was wilde ik boswachter worden (vraag me niet waarom), maar een carrière als prinses, brandweerman en ijscoman zag ik ook wel zitten.
5. Ik heb een extreme angst voor overgeven. Door intensieve behandeling is dit gelukkig wel een stuk minder geworden.
6. Ik heb op mijn 17e mijn ouderlijk huis verlaten om te gaan kraken.
7. Ik ben gek op dieren. De meeste dan. Van spinnen, slangen en dat soort beesten loop ik minder warm.
8. Ik ben 10 keer verhuisd in mijn leven.
9. Ik heb een aantal jaar gebuikdanst (zeg je dat zo?) en toen ik nog wat jonger was deed ik aan turnen. Groepssporten heb ik nooit leuk gevonden.
10. Ik drink niet. En ik ga bijna nooit uit. Zal ook wel iets met elkaar te maken hebben denk ik.

9 dingen die ik leuk vind
1. Chillen in de zon met leuke mensen.
2. Shoppen.
3. Uit eten gaan met leuke mensen.
4. Huizen of kamers inrichten. Van mezelf en van anderen.
5. Knuffelen met dieren. Met mensen ben ik niet zo goed met lichamelijk contact, maar dieren maken alles goed.
6. Met mijn familie en vriend op vakantie naar Griekenland. Ik ben verliefd op dat land. 
7. Gezond eten en trainen.
8. Ongezond eten is af en toe eigenlijk ook wel leuk. Ik ben een echte zoetekauw en stiekem zijn chocolade, cupcakes en Swirls veel te lekker om te laten staan.
9. Verliefd zijn. Ik word niet snel verliefd, maar als ik het ben is het wel leuk!

8 dingen die ik niet leuk vind
1. Onrecht. Daar kan ik goed lijp van worden.
2. Grote drukke menigten. En dan het liefst stampvol met dronken gasten en harde kutmuziek.
3. Discriminatie.
4. Politie. Sorry, ik heb niks met jullie. Zal wel iets met punt 1 te maken hebben...
5. Stress. Ik schiet nogal snel in de stress and I don't like it.
6. Aankomen. Op de weegschaal staan en zien dat ik ben aangekomen... en al helemaal als dat volgens mijn berekeningen helemaal niet zou moeten kunnen!
7. De afwas doen. Brr helemaal zonder handschoenen want dan worden je vingers zo rimpelig. Echt een naar gevoel vind ik dat.
8. Piepschuim!

7 plekken waar ik graag kom
1. Thuis. Het spreekwoord luidt niet toevallig: "Oost west, thuis best". 
2. Griekenland, mijn favoriete vakantieland tot nu toe.
3. De sportschool. Het is een vertrouwde plek waar ik vaak kom.
4. Buiten. Anywhere, als het maar mooi weer is.
5. De weggeefwinkel is ook zo'n vertrouwde plek geworden waar ik veel kwam. Ik ben sinds september gestopt, maar ik zit eraan te denken om weer te beginnen.
6. Den Bosch. Op een terrasje of op het kerkplein als het lekker weer is. Af  en toe naar de zuiderplas. Gezellig wat ronddolen door de vertrouwde straten en regelmatig bekenden tegen komen.
7. Het huis van mijn ouders.

6 manieren om mijn hart te winnen
1. Zelfverzekerd zijn (wat inhoud ook eerlijk over je onzekerheden kunnen praten).
2. Gespierd lichaam en een leuk koppie erop.
3. Iemand moet niet 'dom' zijn. Niet dommer dan ikzelf in ieder geval. Ik hoef geen Einstein maar een beetje hersenen vind ik wel aantrekkelijk. 
4. Ik moet met iemand kunnen praten, ook over emoties (mijn emoties, maar ook die van hem).
5. Lief (voor mij) en stoer tegelijk.
6. Eerlijk en betrouwbaar zijn. 

5 plaatsen waar ik nog heen wil
1. Marokko
2. Amerika
3. Een goddelijk mooi tropisch eiland
4. Mexico
5. Turkije

4 dingen of personen waar ik niet zonder kan
1. Mijn familie
2. Normaal gesproken zou ik nu invullen 'Meneer Bubbels' maar ik leef al 2 maanden zonder hem...
3. Goede vrienden
4. Mijn vriend

3 van mijn lievelingsliedjes
1. Fok jou - The Opposites
2. Paradise by the Dashboardlight - Meat Loaf
3. Trouble - Pink

2 wensen
1. Ik wens eigenlijk gewoon heel afgezaagd dat ikzelf en de mensen om me heen waar ik veel om geef lang en gelukkig zullen leven in gezondheid.
2. Deze wens is uiterst onrealistisch, maar wensen hoeven niet per se realistisch te zijn toch? Dan wens ik dat Bubbeltje weer bij me zou zijn.

1 laatste woord.
Bubble gum. Mijn favoriete woord.

Neem de tag gerust over op je eigen blog, daar is een tag voor bedoeld!



3 opmerkingen:

  1. Dit is een leuke tag. Je hebt hem ook leuk ingevuld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniaal dat je ijscoman en boswachter wilde worden haha! Echt heel leuk artikel. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow..you are so beautiful;)
    nice blog!
    it will be pleasure for me if you come to my blog;)

    BeantwoordenVerwijderen