zondag 10 maart 2013

Review: Secret Clinical Strength

Zoals jullie weten heeft mijn vriend een aantal weken in Amerika gebivakkeerd, en naast de eos lipblams (en een prachtig setje van Victoria's Secret) heeft hij ook deze deodorant van Secret voor me meegenomen. 
Ik had goede verhalen over deze deodorant gehoord, en wilde hem dus dolgraag uitproberen. Clinical Strength is een hele goed antiperspirant. 
Nu ben ik gelukkig niet zo'n zweetmonster, maar tijdens het sporten zweet iedereen, en het leek me daarom ook goed van pas komen. Ik weet dat deze deo niet in Nederland te koop is (too bad), dus je komt er niet zo makkelijk aan, maar je zal het vast wel via internet kunnen krijgen, of sla iets in als je ooit in Amerika komt (of vrienden/familie zoals bij mij).

Ik heb er gewoon eentje, in de geur 'ooh-la-la lavender scent'. Ik vind hem erg lekker ruiken, en als ik de volgende ochtend weer onder de douche stap ruik ik hem nog steeds. En dan niet zo'n deo geur vermengd met zweet (yak) maar gewoon echt een lekkere geur nog steeds. De eerste ochtend dacht ik van "Wat ruikt er hier toch zo lekker?", maar ik was het zelf! haha. Ik heb wel het idee dat de deur in de loop van de dag iets veranderd, maar het wordt er zeker niet minder lekker op.
De geur is ook niet overdreven aanwezig. Je ruikt het even als je het op doet, en daarna is het weg. Er hangt natuurlijk geen hele walm om je heen zoals je soms met spuitdeo hebt.
Wel moet ik zeggen dat als ik de volgende dag weer onder de douche stap, ik echt merk dat er een laagje over mijn huid heen zit. Het voelt wat stug aan, en ik moet even mijn best doen om dat laagje er vanaf te boenen. Tsja en dan is dat irritante laagje weg, dan smeer ik het er gewoon weer op zodra ik onder de douche uitkom. Ach, je moet jezelf ergens mee bezig houden.
Dan heb ik nog een klein minpuntje. Aan dat witte geribbelde draaiding onderaan, moet je dus draaien zodat de stick wat omhoog komt door de gaatjes. In principe is één keer draaien voor één oksel genoeg, ware het niet dat dat draaien erg moeizaam gaat. Ik weet niet of dat alleen bij mij zo is, of bij alle sticks, maar ik vind het irritant. Dat maakt de deo zelf natuurlijk niet minder fijn, maar ik heb er gisteren maar gewoon een tangetje bij gepakt, want ik kreeg hem niet meer gedraaid (oke, eigenlijk had  ik gewoon geen geduld, maar dat ter zijde).
Anyways, ik ben blij met deze deo en ik had mezelf voorgenomen om hem alleen op trainingsdagen te gebruiken, anders is hij zo op natuurlijk. of misschien moet ik hem wel gewoon even voor de zomer bewaren... dat is een beter idee. Maar  hij is zo fijn! Ik kon er nu al niet vanaf blijven.

Ik zag dat Serena van beautylab.nl er ook al een stukje over geschreven had, en aangezien zij het goed uit kan leggen, citeer ik haar even:

"Aluminium zirconium tetrachlorohydrex gly is een antiperspirant. Het creëert een dun gellaagje op de huid dat de zweetklieren bedekt zodat de aluminiumzouten kunnen oplossen in het zweet en een verbinding kunnen aangaan waarbij het de zweetklieren (deels) blokkeert. Het laagje met de aluminiumzouten vermindert de hoeveelheid zweet die er geproduceerd wordt gedurende zoveel uur. Dit is afhankelijk per persoon en van de hoeveelheid aluminiumzout. De hoogste concentraties aluminiumzout die normaal te koop zijn (dus zonder doktersvoorschrift) bevatten tussen de 15-20% aluminiumzouten. De Secret Clinical Strength deodoranten bevatten dus de hoogst mogelijke concentratie die nog over de toonbank verkocht mogen worden!"

Clinical Strength bevat inderdaad 20%, dus beter kan het eigenlijk niet! Ik zou dit product vooral aan willen raden voor mensen die snel transpireren, of voor als je op vakantie gaat naar een warm land (of die 3 dagen per jaar dat het in Nederland warm is), of dus voor mensen die (veel) sporten. Vooral als je op vakantie bent lijkt dit product me een must, want volgens mij is er niemand die het dan droog houdt. 

Nogmaals: ik ben er blij mee, en ik vind het een echte aanrader. Heeft een van jullie ervaring met de Secret deo's?

4 opmerkingen:

  1. Secret Clinical is super! De enige deo die zo goed en zo lang werkt. Heb de geurtjes all day fresh, light and fresh, serene citrus en ooh la la lavender. Trouwens, secret heeft nog een smooth solid (crème) in de outlast&olay-reeks (heb de completely clean geur die heel goed op de all day fresh gelijkt), die werkt voor mij even goed als de clinical strength, maar is veel goedkoper en heeft meer inhoud: 4$ vs 8$ en 73g vs 45g.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You'll also opt in purchasing a survey scanner if you should happen to feel that you need better probabilities in finding the ore that you would like to mine. Approach human resource professionals and companies and ask what skills and qualities they look for in staff and be able to tick all the boxes before applying. One particular of the primary regions within the mining market in Australia which has observed the fantastic boost in the employment of ladies is dump trucking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This can be flight simulator version FS2002,
    FS2004 or the latest version of Flight Simulator, FSX.
    Now player can think that why they select this game. In terms of sheer enjoyment,
    the Rollercoaster Tycoon series leads the pack. If you are looking for some excitement beyond just flying,
    the Jane's series of combat flight simulators is the best place to look. It features its own unique economy in which players can buy and sell things they make and so on, several real world companies are actually getting into the game to offer services, such as H&R Block.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mira Hair Oil is a simple item to make use of, all you have to do
    is to try using 1 / 2 a teaspoon or even a full teaspoon at the
    most plus massage the oil directly on your scalp and hair.
    For the thick and curly hair, it is best to use the Moroccan
    Oil. Black hair has a distinctive composition that
    makes it sensitive to breakage. Khas (Vetiveria Ziziniodis):
    - used as an effective hair restorer. 5 ml Kalonji Oil mixed at a hot drink after supper gives a quiet
    sleep all during the night.

    Feel free to surf to my blog post; how to make hair grow faster

    BeantwoordenVerwijderen