maandag 4 maart 2013

Recept: Pastasalade met basilicumolie

Ik hou van pastasalades. Vooral in de zomer. Helaas houd mijn vriend er niet van, dus zodra hij een keer niet mee eet en het is warm weer, weet iedereen wat er bij mijn op tafel staat: pastasalade. Het is natuurlijk nog lang geen zomer, maar daarom niet minder lekker :)
Nodig:
- 200 gr farfalle
- 1 teen knoflook
- 1 zakje basilicum (15 gr)
- 3 el. olijfolie
- 15 gr pijnboompitten
- 1/2 bakje cherrytomaatjes (125 gr)
- 1 pot gegrilde paprika's
- 0,5 blik artisjokken
- 25 gr Grana Padano kaas
- 0,5 zak rucola

Kook de farfalle (vlinderpasta) volgens de verpakking. Giet het af en spoel ze daarna nog even met koud water af. 
Maal met een staafmixer de knoflook, basilicum en de olie fijn. Zout en peper kun je naar smaak toevoegen.
Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan goudbruin en snijd de tomaatjes doormidden, de paprika in dunne reepjes en de artisjokken in vier (zelf houd ik niet van artisjokken, dus laat ik deze weg).
Meng nu alles door elkaar, en breng eventueel nogmaals wat zout en peper naar smaak toe. Zet de salade nu afgedekt een uur in de koelkast (hier heb ik zelf geen geduld voor). Vlak voor het serveren meng je nog even de rucola door het geheel en rasp je de kaas eroverheen.
Eet smakelijk!

Dit gerecht is voor 4 personen, en je bent er ongeveer 25 minuten mee bezig! Easy huh?



3 opmerkingen:

  1. This looks delicious! I love eating healthy, thanks for the recipe, just have to translate it haha.
    This blog is awesome!!

    I just started my blog, would be great if you'd comment on stuff and followed back! :D

    http://shanteshante.blogspot.co.uk/

    Sx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, een vrouw naar mijn hart: salades in de winter (ondertussen toch bijna lente, maar ach) zijn heerlijk! Mijn ouders willen dat nooit omdat ze het niet bij het seizoen vinden passen. Ónzin. :) Misschien maak ik deze morgen maar eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja die ouders ook altijd! Die van mij zijn ook zo. Eet smakelijk alvast ;)

      Verwijderen