maandag 4 maart 2013

Mijn twintigste schooldag

Het is maandag en dat betekent dat ik vandaag weer naar school ben geweest. ik doe de kappersopleiding in Den Bosch bij Instituut Thomas. Benieuwd naar mijn dag? Lees dan snel verder.
Omdat mijn vriend nog last van een jetlag heeft, was hij er eens eerder uit dan ik! Oke, 'eerder' dekt de lading misschien niet helemaal, want meneer stond al om 1 uur 's nachts weer naast zijn bed.
Anyway, ik werd dus iets eerder wakker dan normaal, en ik moet ook zeggen dat ik het wel prettig vond dat ik nu niet de enige was die wakker was, en ik had wat meer tijd dan gewoonlijk. De zon scheen, dus ook dat maakte al veel goed.
Uiteindelijk moest ik alsnog haasten om op tijd op school aan te komen, maar een kleinigheidje hou je toch.

We begonnen met het maken van een oud theorie examen van 40 vragen. Dat ging ons allen niet bijzonder goed af. Maar ik was de enigste die een voldoende gehaald zou hebben, met mijn 10 fout. Een schrale troost, maar dat wordt dus nog wel even goed leren! En dan heb ik binnenkort ook nog theorie van mijn visagie. Ik heb helemaal geen studiebol, nooit geweest, dus ik mag er even flink aan gaan trekken nu. 
Daarna kregen we allemaal een mini bossche bol van de juf, want die had ze nog over van de verjaardag van haar dochtertje. Lekker hoor!

Nadat we ons eenmaal naar de overkant van de straat begeven hadden was het knippen geblazen. Als een baas. Ik althans, want mijn pop is zijn wilde haren nu toch echt verloren. 

Ik ben vrij enthousiast geweest met de boel eraf te jassen, maar dat kwam ook omdat ik steeds het idee had dat het scheef was en er dus weer wat vanaf moest. Maar het eindresultaat mag er wezen.
Ik heb alleen nu vanaf volgende week echt een levend model nodig, want op zo'n pop houdt het een keer op natuurlijk.
In de pauze konden we lekker naar buiten. De wind was nog wel koud, maar op het kerkpleintje scheen de zon en was het windstil. Een heerlijke plek om te zitten! Ik kwam daar Sarah ook nog even tegen. We hebben wat bij gekletst, maar al snel was het tijd om weer aan de slag te gaan.
Zoals altijd ging de dag in rap tempo voorbij. En hoe was jullie dag? Het mag dan maandag zijn, maar het weer zal voor velen een hoop goed gemaakt hebben!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen