maandag 25 maart 2013

Mijn tweeëntwintigste schooldag

Nadat vorige week was uitgevallen omdat ik examen visagie had, ging ik vandaag weer gewoon naar school. Volgende week zal natuurlijk ook weer uitvallen i.v.m. de pasen.
En weer begon de dag erg koud, maar gelukkig scheen de zon, dat maakt alles al een stukje minder erg. we begonnen zoals altijd met de theorie. Vandaag is de laatste les voor het examen. Wederom hebben we een proefexamen gemaakt, en deze keer had ik maar 1 fout van de 40 vragen. Dat zou dan toch ruim een 9 zijn! En dat zonder het boek ook maar één keer ingekeken te hebben haha. Maar dat ga ik natuurlijk nog wel doen hoor. 
Na de theorie verhuisden we weer naar de overkant naar de salon. Daar heb ik eerst mijn pop geknipt. Afnemende lengtes, maar ik blijf maar knippen. Voor mijn gevoel doe ik ook maar wat, maar volgens de juffrouw pakt dat  altijd goed uit  bij mij. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, haha. Zeker als het haar zo kort begint te worden vind ik het heel lastig om alles op precies dezelfde lengte te knippen. Dan blijf ik maar bezig, met als gevolg dat het haar steeds korter en korter wordt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Vlak na de lunch kwam Manouk. Een fotografe waar ik wel eens mee samen gewerkt heb. Zij was  mijn model voor vandaag. Eerst de haren wassen natuurlijk (oh crap, helemaal vergeten foto's te maken voor het portfolio bedenk ik me nu!!) en daarna heb ik laagjes in haar haren geknipt.
Toen ik daar mee klaar was, was het al over drieën en was het tijd om mijn spullen in te pakken. Nu baal ik dis wel dat ik die foto's vergeten ben. We moeten voor het portfolio van heel veel verschillende kniplijnen foto's hebben. Voor, na en tijdens dat je bezig bent. Weer een kans verspild... nou ja, over 2 weken komen mijn ouders mee, dus dan moet ik er echt aan denken. Hopelijk krijg ik dat k*tportfolio nog wel af voor de zomer. Ik vind het een beetje onzin. Het is niet alsof je zo goed van de foto kunt zien of het haar perfect geknipt is. Geef ons dan punten in de les denk ik dan. Op die manier kun je het haar goed nalopen en kun je echt zien of het goed geknipt is. Want de meeste foutjes zie je zo snel niet van een afstandje, laat staan op een foto. Oh well, wie ben ik? We gaan die foto's wel gewoon maken.

Op de terugweg naar huis heb ik nog even een tussenstop bij de Hema gemaakt om paaseitjes met karamel te halen. Die zocht ik al weken! Eindelijk gevonden dus. Alleen dan wel weer jammer dat Zyra gisterenavond de vaas waar ik de eitjes altijd in doe heeft stuk gegooid. Expres. Ze vind het leuk om voorwerpen van de tafel te smijten, en ze wordt steeds sterker dus het blijft niet meer bij plastic bekers (het liefste met inhoud natuurlijk) maar dus ook grote glazen voorwerpen zoals die vaas. Wel echt jammer want ik vond hem super leuk. Ik had hem van de moeder van Rob gekregen voor mijn verjaardag. Ach ja, shit happends, vooral daar waar Zyra zich bevindt ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen