woensdag 20 maart 2013

Mijn tassenstash

Na een schoenenstash leek het me leuk om ook eens mijn tassenstash te laten zien. Dit maal in foto vorm. Ik heb nog een aantal heuptasjes, maar die heb ik niet meegenomen in deze stash. Enjoy!

Om maar direct te beginnen met één van mijn favorieten: deze turquoise blauwe tas van 'Hermes'. Niet echt natuurlijk, maar dat staat erop. Ik heb hem ooit op marktplaats gekocht.  

Deze tas heb ik afgelopen zomer in Italië gekocht. Ik vind hem heel erg mooi, maar wel wat aan de kleine kant want er past niet zoveel in! Met een portemonnee erin is hij al bijna vol. En het leer gaf af. Ik heb hem nu ingespoten met zo'n schoenenspray, maar ben er toch een beetje huiverig voor dat hij alsnog afgeeft.

Deze tas komt van de Bristol. Ik heb hem daar vorig jaar gekocht voor 30 euro denk ik, en ik heb er super veel plezier van gehad. Ik gebruik hem wel vooral in de winter. Vanwege de kleur denk ik. Mijn camera heeft de neiging om kleuren feller vast te leggen dan ze zijn, maar het is een warme, donkere kleur rood wat een klein beetje naar bruin neigt.

Deze tas gebruik ik dan vooral weer vaak in de zomer. Hij begint kapot te raken, maar toch vind ik hem erg fijn. Hij past overal bij en ik kan er genoeg rotzooi in mee slepen. Ik heb hem ooit van mijn vriendin Esmee gehad. Ze was haar kast aan het opruimen en wilde hem weggooien. Ik heb hem toen gekregen, en maar goed ook want ik heb hem super vaak gebruikt!

Deze heb ik al wat langer en dateert uit mijn 'alternatieve' periode. De magneetsluiting is stuk gegaan helaas. Ik gebruik hem nu bijna nooit meer, maar heb hem wel veelvuldig en met liefde gebruikt. Hij komt als het goed is bij de Claires vandaan.

Dit is een echt oud vintage tasje wat ik vorig jaar op de rommelmarkt voor een euro heb gekocht. Ik vind hem leuk, maar heb hem eigenlijk nog nooit gebruikt! Ik weet niet zo goed waar ik hem leuk mee kan combineren, want ik wil wel voorkomen dat ik er zelf vintage bij loop. Bij anderen kan ik het wel leuk vinden, maar bij mezelf dan weer niet. Iemand ideeën? 

Deze tas heb ik een aantal jaar geleden op Lesbos gekocht. Ik gebruik hem tegenwoordig  vooral als ik ergens een nachtje blijf logeren bijvoorbeeld. Hij is best groot en zwaar, dus om te winkelen gebruik ik hem eigenlijk niet meer.

Leuk is hij he? Hij  komt bij de Xtrastar vandaan. Het is namaak struisvogelleer. Praktisch is hij alleen weer iets minder. Ik ben meer van de korte hengsels en als ik iets moet zoeken in deze  tas gaat dat vaak wat moeizaam omdat de opening vrij klein is. Oké dat komt natuurlijk gedeeltelijk door dat slotje waar ik de lui voor ben om hem open te draaien, but still.

Deze tas heb ik bij de Van Haren gekocht als ik mij niet vergis. Ik heb hem al een aantal jaar, en deze komt ook nog uit mijn wat alternatievere periode. Ik gebruik hem nog steeds wel, maar meer 'bij gebrek aan beter' haha. Door de kleur past hij natuurlijk bij veel outfits, en je kunt er veel in kwijt. Wat wel minder is, is dat hij twee vakken heeft. Als ik iets zoek heb ik natuurlijk altijd het verkeerde vak te pakken!

Een linnen tasje van L'oreal. Ooit een keer gratis gekregen ergens bij. Ik vind hem leuk, maar geef toch meer de voorkeur aan steviger tassen.

Deze vind ik ook zo leuk. Een lekkere vrolijke tas voor in de zomer. Ik gebruik hem met name als ik naar het strand ga, maar ook wel eens 'gewoon' als hij bij mijn outfit past.
Hij komt ook van de Xtrastar. Het is jammer dat  ik de binnenkant ben vergeten te fotograferen want hij is bekleed met een heel leuk stofje.

Ik vind dit zo'n leuk tasje. Hij is al behoorlijk versleten, maar dat maakt  niks uit! Ik heb hem wel eens in een kraakpandje van mijn ex gevonden op een hoop met  spullen die weggingen. Ik mocht hem meenemen van mijn toenmalige vriend. 

Dit is ook al zo'n hippieding, haha. Ik heb hem vorig jaar bij de Mister Orange in Den Bosch gekocht. Een tweedehands winkel die met name spulletjes uit de 70s verkoopt. Ik vind hem alleen eigenlijk wel iets té hippie voor mezelf.

Ook dit is een oudje. Hij is van mijn moeder geweest, en ik heb er vroeger veel mee gespeeld. De band is op sterven na dood, maar ik kan hem nog steeds omhangen zonder dat hij doorscheurt.

Mijn pukkel. Deze heb ik al best wel lang. Ik denk vanaf mijn 16e en ik zat er vroeger  echt aan vast gegroeid. Ik had dat ding altijd bij me. Zoals je ziet ben ik al veel buttons die ik erop gespeld heb kwijt. Op de patch staat: "Nooit meer fascisme". Spreekt voor zich toch? Die "A55" die erop staat is wel een grappig verhaal. Ik heb een keer opgepakt tijdens de ontruiming van een kraakpandje hier in Den Bosch, en de politie heeft alle arrestanten 'gemerkt' op het lichaam, en ze vonden het blijkbaar ook nodig om mijn tas te merken. Best wel asociaal, en sowieso een vreemde gang van zaken om mensen te 'merken', maar goed ik vind het eigenlijk wel grappig.

Deze is ook al super oud. Ik denk dat ik hem al wel 14 jaar heb. Zoals je ziet heb ik hem ook nooit zo goed durven te gebruiken. Ik was vroeger helemaal gek van indianen, dus heb ik ooit deze indianen rugzak voor mijn verjaardag gekregen. Wat was ik blij met dit ding zeg!

Nog een rugzak. Deze gebruik ik super vaak. Ik neem hem mee tijdens het sporten, met boodschappen doen en aar school. Ik heb hem bij de V&D gekocht.

Dan nog een aantal clutches en dan is mijn stash echt klaar hoor! Deze komt van de Bijoux Brigitte. Super leuk kleurtje, toch? Straks echt weer leuk voor de lente en de zomer.

Wederom Xtrastar. Ik vind hem bij nader inzien een beetje te bling bling en 'goedkoop'. Maar zo af en toe gebruik ik hem wel eens. Als ik uit eten ga bijvoorbeeld.

Deze komt uit de weggeef. Ik heb het hengseltje eraf geknipt en ik had een neutrale zwarte clutch. Het is zo simpel, haha. 

En als afsluiter weer een favoriet: een clutch van de Primark. Hij is best nog groot, zodat je het een en ander mee kunt nemen. Deze gebruik ik best vaak. Waarschijnlijk omdat het een mooie tussenvorm is. Clutches zijn mooi, maar niet per se praktisch. Dat vind ik bij deze wel. 


Zo hehe, dat was mijn tassenstash! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een kijkje te nemen in mijn stash, dan ga ik ze zo weer allemaal netjes opbergen!



5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tassen! Leuk dat eigenlijk overal een soort van verhaaltje bij zit. Ik vind de eerste tas het leukst, mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop tassen! De eerste tas is ook mijn favoriet. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste tas is echt leuk!

    xx
    http://thelastbrokenroad.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OMG die turquise ♥ niet alleen de kleur is geweldig maar ook het model ♥ love it ♥

    BeantwoordenVerwijderen