maandag 11 maart 2013

Mijn eenentwintigste schooldag

Het is weer maandag en vandaag had ik maar liefst 2 levensechte modellen tot mijn beschikking. Lees hier hoe mij dat verging!
Na de gebruikelijke theorie waar we de dag mee begonnen kwam mijn eerste model aan: Jochem. Jochem wilde een rockabilly kapsel. Als je niet weet wat dat is, Gers Pardoel heeft een moderne versie van zo'n kapsel. En Elvis droeg het ook. Nou, dat dus. Niet het makkelijkste  als je net begint met leren knippen, maar met aanwijzingen van de juffrouw kwam ik een heel eind (op een aantal foutjes na dan, sssst). Het resultaat is best leuk geworden. Hij heeft het uiteindelijk zelf in model gebracht met een dikke, stinkende wax van Matrix die we in de salon hadden staan. Wat een lucht kwam daar  vanaf! Maar het werkte, dat is het belangrijkst.
Ik was net aan mijn soepje begonnen toen Tanja, mijn tweede model al kwam. Nadat ik mijn lunch had afgerond kon ik met  haar beginnen. Ze had heel lang haar wat al een hele tijd niet geknipt was, dus er konden behoorlijk wat dode punten vanaf. Eerst heb ik die eraf geknipt, en daarna heb ik er lagen in gedaan, zodat het wat speelser valt en wat meer volume krijgt. Als laatste heb ik het aan de voorkant iets korter geknipt, zodat ze een lange pony op kaaklengte kreeg. 
Over een paar weken komen ze beiden weer terug als model. Jochem kan ik dan gewoon wat bij knippen, en Tanja wil dan graag highlights.
Tegen de tijd dat Tanja weg was, hadden we nog maar 3 kwartier les, dus ben ik nog even snel mijn pop gaan knippen, al moet ik bekennen dat ik er weinig zin meer in had! Mijn rug deed zeer en het wilde allemaal niet zo goed lukken.
Toen ik thuis was ben ik even op bed gaan liggen, en ik heb volgens mij wel een paar uurtjes liggen slapen. Ik werd net op tijd wakker, want vandaag was Jochem ook jarig, dus ging ik daar nog even langs. Ik ben nu net weer thuis, dus nadat ik deze post online geknald heb ga ik lekker slapen. Trusteee!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen