donderdag 14 februari 2013

Tag: First Things

Ik vind het altijd leuk om tags te doen. het is toch ook een beetje een leuke manier waarop mensen je beter leren kennen. Vandaag de 'First Things Tag'. Neem hem gerust over op je eigen blog want daar is een Tag voor bedoeld!

Baby Tara. Vond ik wel toepasselijk voor deze tag :)


Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt:
Mijn medicijnen innemen! Ik heb een te langzaam werkende schildklier, en daarvoor moet ik een half uur voor het ontbijt pilletjes voor innemen. Daarna geef ik meteen de kat te eten.

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat:
Ik doe mijn jas en tas in een kluisje. Vroeger sleepte ik mijn tas overal mee naartoe, dat vond ik handig, maar dat mag ik niet meer doen! Dus nu berg ik het netjes op in een kluisje.

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school:
Ik gooi zuchtend en steunend mijn spullen op de bank en zet meteen mijn laptop aan! Mijn laptop staat bijna altijd aan eigenlijk. Ook een van de eerste dingen die ik doe zodra ik wakker ben. Eigenlijk is dat best erg!

Eerste auto:
Die moet nog komen. Ooit. Ik heb geen rijbewijs, dus daar kan ik beter eerst aan gaan werken! Achja, alles op zijn tijd. Eerst school maar eens afmaken, want dat is al duur zat!

Eerste ongeluk/verkeersovertreding:
Ik heb nooit een noemenswaardig ongeluk gehad gelukkig. Overtredingen zijn ook niet zo bijzonder, door rood rijden enzo. Wel ben ik een keer met de bakfiets langs een auto afgereden. Ik fietste over de brug, en een beladen bakfiets is natuurlijk al moeilijker te besturen. Er stonden auto's te wachten voor het stoplicht, maar die staan vaak zo asociaal dicht langs de stoep dat er nog amper plek is om normaal langs te kunnen fietsen... dus ja, toen schraapte ik langs haar auto. Niet echt schade volgens mij. Kan er ook niet bepaald wakker van liggen moet ik zeggen.

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was:
Ik wilde altijd een princesje worden als ik later groot was! Met een mooi paleis, en mooie roze jurken. Wat was ik een verschrikkelijk meisje!

Eerste keus qua drinken:
Groene thee!

Eerste keus dessert:
Dat is een lastige. Ik hou erg van baklava of appeltaart of zo. Nu zijn dit niet echt desserts desserts. Ijs ben ik niet zo heel erg van. Tenzij het iets met stukjes chocolade is, en van die wafeltjes en slagroom natuurlijk.

Eerste liedje dat in je opkomt:
Afgelopen dagen werd ik steeds met een ander carnavalsnummer wakker. Vanochtend werd ik wakker met: "Wauw wa bende mooi en lekker!"

Eerste grote aankoop:
Ja, wat is groot? Als eerst komt mijn discman van 10 jaar geleden in me op. Dat was voor mijn doen best een grote en dure aankoop toen. Op schiphol gekocht, met een mooie koptelefoon erbij. Zo eentje die in je nek loopt. Dat zag je toen veel.

Eerste baantje:
Mijn eerste baantje was stekkies poten om 7 uur 's ochtends in Bruchem volgens mij. Gelukkig deed ik dat met mijn beste vriendin, anders was het al helemaal niet vol te houden. Wat was dat een kutbaantje en wat werkten daar kutmensen zeg, haha. Ik heb het alsnog 3 jaar volgehouden. Ik weet nog dat een van de eerste keren iemand ons vertelde dat ze daar al 3 jaar werkte. Ik kon mijn oren niet geloven. Zo lang! Ik dacht toen bij mezelf even geld verdienen en ik ben hier zo weer weg. Maar zo ging het niet!

Eerste keer in het vliegtuig:
Ook dat was 10 jaar geleden, dezelfde keer toen ik die discman kocht volgens mij. We gingen naar Kreta. Ik was piszenuwachtig, maar vond het ook wel weer heel gaaf! Vooral het opstijgen en landen dan. 

Dit was mijn First Things Tag! Zoals ik al zei voel je vooral vrij om hem over te nemen :)


2 opmerkingen: