vrijdag 15 februari 2013

Review: Rimmel Apocalips Stellar

Het zal de meeste van jullie vast niet zijn ontgaan dat Rimmel nieuwe lip laquers heeft uitgebracht, en wel de Apocalips serie! Ik heb zelf alleen de kleur Stellar, omdat de rest me niet zo aansprak. 
In Nederland zijn 7 kleuren verkrijgbaar:
100  Phenomenon – heel licht perzikachtig nude
101  Celestial – donker oudroze
303  Apocaliptic – diep, donker fuchsiaroze
400  Big Bang – donkerrood
501  Stellar – warm roze-rood
601  Light Year – bruin met een plum ondertoon
701  Stargazer – goud met gouden shimmers


Ik heb dus alleen Stellar. Ik zat in eerste instantie nog te kijken voor Phenomenon, maar die was echt te licht. Dan krijg je een beetje een Paris Hilton effect, niet echt mijn stijl. Dus ben ik voor warm, fel roze gegaan. Ik moet zeggen dat hij feller was dan ik had verwacht.
De kleur is heel intens, en je hebt daarom in principe ook maar weinig nodig.
Doe heel voorzichtig met het opbrengen. De applicator was voor mij te lomp, en daarom heb ik het met een kwastje aangebracht. Maar één verkeerde beweging, and you're fucked. Zonder reinigingsmiddelen laat deze lip laquer zich niet gemakkelijk verwijderen. Er ontstaat dan zo'n welbekende en gevreesde rode waas rond je lippen. Not so sexy. Dus uiterste concentratie is geboden.
Dat is ook de reden waarom ik maar niet van dichtbij een foto heb gemaakt, haha. 
Maar van een afstandje ziet hij er best aardig uit toch? Ik ben normaal niet zo van de felle lipkleuren, maar toch heeft het wel wat vind ik. Zeker in de zomer als ik wat bruiner ben kan het wel leuk staan denk ik.
Het eten van een lunch overleefd de lipstick/gloss aardig, maar je moet er geen problemen mee hebben dat de helft op je boterham beland. De kleur blijft dus redelijk zitten, maar ik kan nou niet zeggen dat het er mooier op wordt. De kleur wordt wat vlekkeriger, en aan de binnenkant van mij lippen is de kleur weg, waardoor als je goed kijkt het midden van mijn lippen weer hun natuurlijke kleur hebben. Ook zie ik als ik heel erg inzoom dat de lipstick wat begint door te lopen in de lijntjes rond mijn mond. Maar dat zie je alleen als je er met je neus bovenop zit. Het scheelt wellicht als je eronder een lipliner aanbrengt. Dat had ik nu niet gedaan.
Hier zie je wat ik bedoel, hij geeft behoorlijk af!

Al met al vind ik het toch een beetje een gewaagd product. Dit komt natuurlijk mede door de kleur, want als Phenomenon wat uitvlekt valt dat natuurlijk een stuk minder op. Hij overleefd de lunch wel, maar ik zou wel aanraden om het daarna weer even bij te werken. Wat je weer heel voorzichtig moet doen, en niet haastig, want dan gaat het verkeerd. Tenzij je heel goed bent in je lippen opmaken. En ben je onderweg kun je de boel ook niet even corrigeren met remover, en loop je toch een beetje met die rode waas. Hmm... ik weet het niet zo goed. De kleur vind ik erg mooi, maar ik zou dan eerder naar een oldschool lipstick grijpen denk ik.

Gelukkig is de prijs te overzien, want ze kosten 10,99. Ik heb de mijne bij de Etos gekocht. Het is best leuk om eens te proberen, maar voor een wilde nacht zou ik zelf op safe gaan. Al met al zal ik Stellar echt nog wel eens gebruiken, maar dan misschien eerst nog even oefenen met super strak aanbrengen! (en dat zou houden, haha)

Wat vinden jullie van Stellar, en hebben jullie je ook al laten verleiden tot de aankoop van een Apocalips Lip Laquer? Zo ja, hoe beviel het jou?

2 opmerkingen:

  1. cool! like it!
    love your blog dear! could you please check out mine?
    it would be an honour!
    It's fashion damnit
    thank you so much!
    Lottie xxxx

    BeantwoordenVerwijderen