zaterdag 2 februari 2013

Recept: Gezonde chocolademousse

Oke, dit recept is niet van mijzelf, ik zag het op NSMBL staan en heb het dus nog niet zelf geprobeerd. Desalniettemin het delen waard, dunkt mij. Want wat is er nou beter dan gezonde chocolademousse die ook nog eens erg lekker schijnt te zijn?
Nodig:
- 2 goed rijpe avocado's
- 5 eetlepels cacao van hoge kwaliteit (60% of meer)
- 4 eetlepels agave-siroop


Pel de avocado's en doe ze in stukjes in een kom. Verdeel de siroop over de avocado's en voeg de cacao toe. 
Meng dit alles zo goed mogelijk. Pletten, prakken, roeren, mixen... you name it.

Tja, en dat was het eigenlijk al! Easy as fuck, huh? Eventueel kun je de mousse nu garneren met stukjes amandel, of net wat je lekker vindt.
Ik ga het zeker uitproberen binnenkort. Het schijnt een stuk lekkerder te zijn dan het lijkt. Dat hoop ik dan maar, want goedkoop zijn de ingrediĆ«nten nu ook weer niet te noemen! Avocado's kosten doorgaans rond de euro per stuk bij de AH. Agave-stroop heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Is dat ook in de supermarkt te koop? Of moet je daar voor naar de toko of de natuurwinkel? 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen