maandag 4 februari 2013

Mijn zeventiende schooldag

Het is weer maandag, en dat betekent dat ik vandaag naar school ben geweest. Volgende week hebben we weer vakantie, dus er moest natuurlijk even geknald worden.
De dag begon wederom met theorie. Zoals gewoonlijk raasden we daar doorheen. Theorie is in feite toch makkelijker te leren en te onthouden in de praktijk!
Rond een uur of 11 begonnen we met knippen. We moesten 'Jezus' meenemen. Een mannelijke kop met lang bruin haar en een baard. Voor de lunch hebben we ons alleen op de baard gericht. Knippen, schuin knippen, opknippen en opscheren. Toen daar niets meer van over was zijn we met zijn hoofdhaar begonnen. 
Zoals gewoonlijk eerst de dunne flosjes eraf. Daarna hebben we toenemende lengtes geknipt (laagjes) en de boel gefohnt. Op het laatst was ik er echt klaar mee, mijn rug is gewoon echt zuur. Beetje jammer als je de kappersopleiding doet. Mijn juffrouw stelde nog voor dat ik eens bij Mari van de Ven ging buurten voor een stageplek. Lijkt me super leuk hoor, maar hele dagen houdt ik echt niet vol. En er komt toch wel meer druk op je te staan denk ik. Mensen verwachten veel van zo'n dure salon van een topstylist. Ik ben al zo onzeker en faalangstig haha. 
Maar wie weet trek ik binnenkort alsnog mijn stoute schoenen aan, en loop eens langs. Scary!
Nu ik het er over heb, ik moet nog even de dokter bellen voor mijn rug! De fysio hielp niet, dus waarschijnlijk ga ik nu een revalidatie arts proberen. Ik hoop echt dat ze iets kunnen doen, want eigenlijk is een schooldag van 6 uurtjes al te veel. Zou erg jammer zijn als ik uiteindelijk mijn diploma heb en ik er niets mee kan doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen