maandag 25 februari 2013

Mijn negentiende schooldag

Het is weer maandag en dat betekent dat ik vandaag weer naar school ben geweest. We hebben vandaag weer eens iets compleet nieuws gedaan, namelijk: verven!
Het kostte me vanochtend even wat tijd om wakker te worden uit een kort nachtje, maar daarna was ik weer even fris en fruitig als altijd!
De dag begon wederom met theorie. Met name over het verven en wat vragen die we op het examen kunnen verwachten. Daarna verhuisden we naar de overkant. Zoals elke maandag was het er op zijn zachts gezegd weer fris. Tegen de tijd dat we naar huis gaan is de salon pas op temperatuur. 
We begonnen met highlights zetten. Ik zat model, en er werden bij mij geen highlights met waterstofperoxide gezet maar met een warme kleur blonde verf. Wel 2 tinten lichter dan mijn eigen haar. Dat geeft toch een mooier effect vind ik zelf. Bij mij dan. Bij sommige mensen zou je het verschil niet zien. Ik denk dat ik het voortaan altijd maar met verf laat doen. Eigenlijk is alleen mijn uitgroei bovenop behandeld. 
Na de lunch heb ik zelf highlights gezet op de pop. In eerste instantie dacht ik tijdens het uitspoelen dat ik de plukjes veel te dik had gemaakt, maar na het uitspoelen bleek dat totaal niet het geval, gelukkig. Het resultaat is subtiel, just how we like it! En gelukkig is het een pop, dan is het naturlijk ook minder erg als het fout gaat.
Ik was als laatste nog die pop aan het uitspoelen, de rest had zijn spullen al gepakt omdat de dag er al weer op zat! 
Wederom een snel dagje geweest. Leuk dat we weer iets totaal anders hebben gedaan, verven wordt natuurlijk erg veel gedaan in de praktijk. Dus nu kan ik al een beetje highlights zetten!

Morgen heb ik weer een druk dagje voor de boeg, dus het zal vroeg slapen worden. Maar vanavond eerst nog even mijn nagels doen, want ik loop nu rond met kale nagels! Dat kan natuurlijk niet he ;) 

Hoe was jullie dag?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen