maandag 18 februari 2013

Mijn achttiende schooldag

Na vorige week vrij gehad te hebben met de carnaval, gingen we er vandaag weer tegenaan op school. Ik doe de deeltijd kappersopleiding bij Instituut Thomas in Den Bosch. Benieuwd hoe mijn dag was? Lees dan verder!
Het wakker worden ging vanochtend moeizaam. En dat terwijl ik toch bij tijds naar bed ben gegaan gisteren avond, en Zyra niet eens vervelend was!
Gelukkig was het al licht toen ik op stond. Dat vind ik altijd zo fijn. Opstaan in het donker voelt zo onnatuurlijk. Het had gevroren vannacht, want ik zag de buurman al driftig aan het krabben, maar er scheen gelukkig wel een zonnetje. Dan wordt je toch meteen een stuk lekkerder wakker?

Eenmaal op school aangekomen begonnen we met de theorie. Ik wordt oud, haha want ik merk dat de informatie niet zo goed blijft hangen als vroeger. Maar misschien komt dat ook doordat we maar 1 dag in de week les hebben. Laten we het hopen!
We hebben eigenlijk de hele dag halflange mannenkapsels geknipt. Eerst moet je in laagjes knippen net zoals bij vrouwen (toenemende lengtes) en daarna gingen we gelijke lengtes knippen. Dat is iets anders als bij vrouwen. Bij vrouwen wordt alles afgerond, en een man knip je als het ware vierkant. Tegenwoordig kunnen mannen ook best rond geknipt worden, maar dat vierkante moeten we toch kennen. Onze poppen hadden nog halflang haar, dus oefenden we daar natuurlijk op. Maar normaal wordt dit meer toegepast op wat korter haar. 
Na de lunch moesten een aantal mensen geknipt en geverfd worden, dus dat werd ook gedaan. Met name door de juffrouw eigenlijk. Ik heb 2 meiden even gewassen en daarna werd er gevraagd of ik het haar van één meisje wilde föhnen met een ronde borstel. Het lukte voor geen meter en ik had inmiddels al behoorlijk last van mijn rug, dus ben er ook vrij snel weer mee opgehouden. Dat moet ik nog echt wel goed gaan oefenen, want ik ben echt een klunsje.

Op de terugweg naar huis ben ik nog even langs de Kruidvat gereden om kleine klemmetjes te halen voor een shoot voor morgen. Dan kan ik het haar van het model eventueel opsteken. Ik moet ook de make-up doen, dus ik ben heel benieuwd hoe het word! Drukke dag dus morgen. Vanavond maar weer op tijd naar bed want ben al de hele dag moe. Geen idee waarvan. Hopelijk bruis ik morgen weer van de energie, ik zal het nodig hebben!

Hoe was jullie dag?




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen