zondag 10 februari 2013

Inside my head

Komende dagen zal het wel wat rustiger zijn op mijn blog, want ik ben carnaval aan het vieren! Ik ben niet zo van het hutje mutje op elkaar in de kroeg staan tussen dronken kerels (zeker omdat ik zelf niet drink) dus ik ben vooral veel buiten te vinden. Maar het is KOUD. Nu weten jullie wel dat ik een koukleum ben, maar na uren lang buiten in de kou ben ik het ook wel weer zat. Gelukkig spelen er zo her en der ook binnen clubkes.


Vandaag ben ik naar de intocht geweest. Om half 11 stonden Jochem en Eline al voor mn deur. Dus tegen een uur of zes had ik het wel weer gezien. Vanavond blijf ik dus lekker thuis, wederom vroeg slapen want de hele dag op sjouw zijn is stiekem toch best vermoeiend. Morgen is de optocht en dat is ook altijd wel even leuk om naar te gaan kijken. Maar zoals ik al eerder aangaf ben ik geen die hard carnavaller, dus tegen het einde van de middag zal ik wel onderkoeld zijn en naar huis willen, haha. 
Sowieso ben ik niet zo'n party animal. Ik geef er niet zo veel om. Misschien ook wel omdat ik niet drink, is dan toch anders. Ik voel me altijd zo'n saaie muts als ik dat zeg. Sommigen mensen zijn ronduit verbaasd als ik zeg dat ik op vrijdagavond gewoon thuis zit. Voor mij is een vrijdagavond niet anders dan iedere andere avond.
Ik heb dat eigenlijk nooit zo gehad. Vroeger bezocht ik wel vaak concerten, dat was mijn soort van uitgaan. Dat vind ik nog wel leuk hoor, maar ik doe het nog maar erg weinig. Een echte kroegtijger ben ik niet. Zo af en toe eens aan de bar zitten, beetje slap ouwehoeren vind ik wel gezellig, maar in een discotheek zul je mij niet zien! Ik vind het dan gezelliger om iets met vrienden te gaan doen, of gewoon gezellig te buurten met elkaar, keertje naar de film, terrasje pakken, uit eten of gewoon thuis koken met vrienden. Zodra ik in de kroeg ben brul ik mijn longen uit mijn lijf. Je kunt elkaar amper verstaan omdat de muziek asociaal hard staat, dat vreet energie. En stembanden. Ergens vind ik het wel wonderlijk dat mensen dat zo lang volhouden en het nog met plezier doen ook. Hoewel ik ook vaak de indruk krijg dat mensen maar naar de kroeg gaan bij gebrek aan beter. Omdat ze toch 'iets' moeten doen op hun zaterdagavond, en omdat 'iedereen' gaat. Ik vraag me af hoe het eruit zou zien als niemand dronk. Ik denk dat er dan al veel af zouden haken en dat de sociale interactie toch een stuk minder soepel zou verlopen.
En misschien ligt het aan mij, maar ik voel me toch soms wel of ik in een vleeskeuring sta. Persoonlijk voel ik me daar niet zo prettig bij. En daarbij ben ik al aan de man!

Haha, ik voel me echt een saaie bejaarde muts als ik dit zo typ. Maar veel meer kan ik er niet van maken, haha. Ik zou wel willen dat ik het leuker vond hoor, en net zoals de meeste mensen elke week naar de kroeg kon gaan. Ik denk dat ik het een stuk leuker zou vinden als ik wel zou drinken. Net als de meeste mensen eigenlijk. Maar ik lust om te beginnen al geen bier of wijn. Zoete troep krijg ik nog wel weg, maar ik ben bang om er ziek van te worden. Dat is de grootste reden dat ik (bijna) niet drink. En ja, ik heb het nooit echt gedaan, en om dan op je 24e ineens te gaan drinken en wild te gaan stappen terwijl je leeftijdsgenoten juist rustiger worden is ook weer zo iets :p
De meesten hebben wel een partner, zijn gesetteld of gaan zelfs trouwen en kinderen krijgen. Dat klinkt best wel saai, toch? Zo burgelijk ofzo. Ik ben nooit zo'n burgelijk typ geweest (gelukkig). Niet dat ik saaie vrienden heb natuurlijk. Settelen en kinderen krijgen zijn nou eenmaal hele normale en natuurlijke dingen in het leven. Ik woon zelf ook samen, heb alleen geen kinderen, maar dat zal vast wel komen ooit. Ik voel me zo oud, ik ben gewoon op een leeftijd aangekomen dat je echt volwassen bent en dat andere leeftijdsgenoten al kinderen krijgen. Het voelt een beetje alsof mn jeugd voorbij is. Drastisch gezegd, haha. In hoeverre ik die had dan. De afgelopen tien jaar heb ik nou niet echt geleefd. Althans, niet op de positieve manier. Op een heel andere manier dan de meeste leeftijdsgenoten. 'Overleven' kun je het beter noemen. Best zonde, want ik begin daar de laatste 1 รก 2 jaar pas wat meer uit te komen en alles op de rails te krijgen. Maar de jaren van feesten heb ik ook gewoon gemist dus.Tja, het is zuur maar het is ook niet anders. het verleden kun je niet veranderen, maar je kunt wel proberen het beste van het heden en de toekomst te maken! En dat is ook wat ik probeer te doen.

Het is best een aardig stukje text geworden. Ik zou nog wel even door kunnen typen, maar dat bewaar ik wel weer voor een andere keer!
Er zullen wel niet zoveel mensen zijn die dit hebben (af)gelezen (ik haak zelf ook vaak af bij een lap text) maar voor de mensen die wel tot het einde hebben doorgelezen: hoe staan jullie daar in? Gaan jullie graag uit? En drink je dan? En zo ja, zou je het nog even leuk vinden zonder drank?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen