zaterdag 5 januari 2013

Review: Isolaat Perfection

Isolaat Perfection is een eiwitshake van de Body&Fit shop. Het bevat bijna 90 gr. eiwitten per 100 gr, dus die moest ik natuurlijk uitproberen!
In deze doos kwam het poeder binnen. Het blik bevat 2 kg product, wat goed is voor 71 shakes. Dat verklaard de grootte van de doos. 
Ik geloof dat ik rond de 40 euro heb betaald voor dit poeder. Je kunt goedkoper krijgen, maar ik vond het niet duur. In verhouding was mijn vorige shake duurder. Ik heb voor de smaak vanilla gekozen, op aanraden van een vriendin. Echt lekker vond ik het nog steeds niet, maar het was al minder traumatisch dan mijn eerste ervaring met een proteïne shake.  Die had ik toen met magere melk gemengd, tegenwoordig meng ik altijd met water. Maar je kunt ze met elke vloeistof mengen die je wilt. Voor de duidelijkheid: deze bus bevat een poeder, dus geen kant en klaar product of pillen.

Proteine shakes gebruik je dus als aanvulling op je voeding als je veel sport. Eiwitten zijn de bouwsteentjes voor je spieren. Zonder eiwitten (of te weinig eiwitten natuurlijk) kunnen ze ook niet groeien. Of nog erger: je kunt je spieren ook verbranden! Dat wil je helemaal niet natuurlijk. 

Omdat dit product veel whey bevat is het belangrijk om het gebruik ervan op te bouwen. Anders kun je last gaan krijgen van vervelende bijwerkingen zoals diarree. Ik gebruik de eerste week een halve shake na de training, en daarna ga ik gewoon een hele drinken zoals aanbevolen.
Wat zegt Body&Fit zelf over dit product?


Bodyenfitshop.nl neemt met Whey Isolaat Perfection de complete Whey Isolaat markt over in Nederland en Belgie. De zuiverheid, oplosbaarheid en smaak zijn uniek. Het is de beste keuze in elk eiwitdieet en voor spieren. 

Het is eigelijk heel simpel; hogere kwaliteit is onmogelijk. Of het nu is voor spieren of een dieet, of het gaat om het hoogste eiwitgehalte, laagste vetgehalte, beste oplosbaarheid, de smaak.... Isolaat Perfection wint altijd. Wij geven u de keiharde garantie, Isolaat Perfection is het allerbeste product verkrijgbaar. Wanneer u Isolaat Perfection eenmaal heeft geprobeerd dan zult u nooit meer anders willen.


Onze Garanties:
-100% Whey Isolaat
-Het beste voor dieet en spieren
-Hogere kwaliteit is onmogelijk
-Hoogste eiwitgehalte - 91%
-Topkwaliteit door Cross-Flow Ultra & Microfiltratie
-De allerlekkerste smaken!
-Slechts 0.1 gram vet
-Slechts 0.1 gram koolhydraten
-Nagenoeg lactose vrij

Het beste voor spieren - Isolaat Perfection bevat whey eiwit in de zuiverste vorm. Het ultra fijne poeder wordt zeer snel opgenomen en is extreem licht verteerbaar.
Het is de meest waardevolle eiwitbron met de hoogste zuiverheid voor bodybuilders en fitnessers. Perfect om aan te komen in vetvrije spiermassa.Cross-Flow Ultra & Microfiltratie is het productieproces dat ervoor zorgt dat de eiwitten ook nog eens volledig ongedenatureerd, d.w.z volledig natuurlijk en onbeschadigd zijn. Dit is zeer belangrijk!

Het beste eiwit in een dieet - het beste eiwit in een eiwitdieet. Waarom? Het antwoord is vrij simpel...
Kwaliteit wordt bepaald door het eiwitgehalte en het gehalte aan koolhydraten en vet. Isolaat Perfection bevat het hoogste eiwitgehalte en is vrij van vet en koolhydraten.
De beste eiwitkeuze in uw eiwit- of dr. Frank dieet! Isolaat Perfection is het meest waardevolle eiwit voor mensen die willen afvallen! De beste resultaten in je dieet behaal je dus met 100% garantie met Isolaat Perfection. Welk dieet u ook volgt. Vervang het eiwit dat u nu gebruikt door Isolaat Perfection en haal nu nog meer resultaat!


De shakes zijn verkrijgbaar in een hoop verschillende smaken. Ik heb dus vanille, maar je kunt ook nog kiezen uit:
-Vanilla Sensation
-Banana Sensation
-Fresh Berry
-Cookies & Cream
-Strawberry Sensation
-Chocolate Sensation
-Chocolate Coconut Bounty
-Nutella
-White Chocolate
-Coconut Ice Cream
-Stracciatella
-Natural / smaakloos


De smaak is best aardig moet ik zeggen, echt lekker vind ik het dus niet, maar ik verwacht dat dat met elke smaak zo zal zijn. Hij is een stuk beter oplosbaar dan mijn vorige. Bij die andere bleef er op de bodem ook altijd nog onopgelost poeder over, maar bij deze is dat niet. En de hoofdreden waarom ik voor deze shake heb gekozen is dat het een ongelooflijk hoog percentage eiwitten heeft. Bijna 90% (hierboven zeggen ze zelf 91%, maar dat klopt niet helemaal dus).
Vooralsnog vind ik het een aanrader, maar ik heb hem vandaag ook pas voor het eerst gebruikt. 

UPDATE Ik heb dit spul nu voor de tweede keer gedronken, en ik vind het goor. In eerste instantie leek het wel lekker, maar ik word er misselijk van. Teveel zoetstoffen of zo denk ik. Heel erg jammer, want ik weet niet of ik die hele pot wel weggewerkt krijg. Hopelijk wil iemand hem van me overnemen. Er zijn pas twee halve schepjes uit, dus nog 70 shakes te gaan ;)

9 opmerkingen:

  1. Ik heb ook last van diarree bij dit spul, ik had wat gratis proefzakjes die ik na de training nam, en als ik dat deed kwam het er s'nachts weer uit via mijn darmen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh balen! ben je wel met halve dosis begonnen eerste week? is zeker aan te raden, anders hebben meer mensen last van diarree.

      Verwijderen
  2. Een beetje een late reactie, kwam toevallig na het bestellen van een pot Isolaat Perfection hier terecht :)

    Ik had ook de vanille smaak besteld, maar na nader onderzoek op internet toch snel mijn order veranderd naar naturel. Dit zal wel echt afschuwelijk gaan smaken, daarom gooi ik hem door mijn fruitsapjes.

    Wat ik eigenlijk neer wilde zetten; misselijk worden ervan, hoofdpijn, diarree etc, dat komt inderdaad door de zoetstof erin. Dit wordt erin gegooid om de smaakjes 'lekker' te krijgen. Bij alle smaakjes zit ook acesulfaam-K gevoegd (dit is een synthetische zoetmaker en nog erger dan aspartaam). Hier kun je er wat over lezen: http://www.slaaptgijnog.nl/slaaptgijnog/?page_id=2496

    Niet gek dat je er ellendig van wordt dus! Heb je daarna nog andere merken geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oke dat wist ik niet! ik denk dat smaakloos het beste is inderdaad :) ik gooi het ook vaak door fruitsapjes om de smaak een beetje te verbloemen!

      Verwijderen
  3. ik ben me door een emmer cookies & cream aan het heenworstelen, niet te pruimen. naturel voortaan dus. iemand ervaring daarmee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem gewoon eiwitten met stevia, daar zit die zoetstof niet in maar wel met een lekker smaakje. Deze met frambozen: http://www.powersupplements.nl/stevia-whey-protein-isolate-2000g-146
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Neem de cookies and cream! Die is niet zo chemisch zoet. Of koop eerst zo'n pak met verschillende smaken dan kan je uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zelf Banaan (sensation) die is het beste te pruimen. Ook bij Smart Protein (alle smaken geprobeerd) bleef Banaan het minst chemisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel typisch dit alleen vrouwen last krijgen van hun "darmpjes". Persoonlijk gebruik ik, als man zijnde, een hele shake zowel voor het sporten als na het sporten en ik heb nergens last van. Hoe kan dit dan? Ik heb wel een vermoeden maar ik kan beter mijn mond houden aangezien ik bang ben dat ik een boel vrouwen tegen mij in het harnas jaag. Enfin, Isolaat perfection is ideaal voor mannen (en vrouwen denk ik) die kurkdroog willen worden en die extreme "ripped" look van hun torso willen bewerkstelligen (lees: ideaal voor de "geen grammetje vet" look. Oftewel goed spul....

    BeantwoordenVerwijderen