zondag 6 januari 2013

Persoonlijke update

Ik kan niet zeggen dat de kerstvakantie veel rust heeft gebracht. Morgen is mijn vakantie afgelopen en moet ik weer naar school, maar ik stap er gestresster uit dan dat ik er in ging.

Dit komt onder andere omdat mijn katje meneer Bubbels erg ziek is. Hij is de hele maand al aan het kwakkelen. Een maand geleden begon het met een opgezet wangetje en een ontstoken oogje. Maar een dag later was het weg. Vlak na kerst had hij weer een heel opgezet gezichtje aan één kant, en een ontstoken oogje, maar heeft hij ook de hele dag overgegeven. Na twee dagen leek dit ook wel weer beter te gaan. Maar nu was het vlak na oud en nieuw weer raak. Niet echt een opgezet gezichtje deze keer, maar wel weer een ontstoken oogje. De haartjes rond zijn oogje prikten ook in zijn oogje omdat hij hem zo dicht kneep. Heel zielig om te zien. Toen was de maat vol en zijn we naar de dierenarts gegaan. Gelukkig ging ik die dag met mijn ouders naar de Ikea, zodat we daarna meteen door konden rijden voor die kat. Wij hebben zelf namelijk geen auto meer.
Hij had hoge koorts en zijn oogje was beschadigd omdat die haartjes er steeds in prikten. Hij kreeg 2 spuiten en we kregen een antibiotica kuur mee. Twee pilletjes per dag. Ook kregen we een zalf voor zijn oogje mee. De eerste dag kregen we die pilletjes met geen mogelijkheid naar binnen. In zijn voer werkte ook niet. Normaal krijgt hij nooit paté, alleen brokjes maar hij vind het wel super lekker. Dus zo'n pilletje vermalen en in zijn voer gedaan... nee hoor, hij at het niet. We hebben zelfs de buurman erbij moeten halen die zelf ook een kat heeft. Maar nee, met 3 man kregen we het pilletje ook niet naar binnen.
Thank god dat ik het later nog een keertje in mijn eentje probeerde en dat lukte! Hij was een stuk rustiger toen ik het alleen deed. Kan ik me ergens ook wel voorstellen natuurlijk. Ik was zo opgelucht. Maar donderdag en vrijdag heeft hij nauwelijks gegeten, en gisteren en vandaag helemaal niks... Vannacht heeft hij zelfs overgegeven, en het braaksel was licht rood... hopelijk was het kleurstof van het roze pilletje en geen bloed. Vandaag heeft hij ook al niet gedronken. Ik maak me zo'n zorgen. Die kat is mijn alles. Wij zijn twee pootjes op één buik. Gelukkig kwam hij vannacht nog wel bij me liggen onder de dekens zoals gewoonlijk.
Morgen moet ik naar school maar mijn hoofd staat er echt niet naar hoor. Ik kan alleen maar aan mijn kleine snoetje denken. Als hem iets overkomt kun je me opvegen, gegarandeerd. Morgenochtend ga ik meteen de dierenarts weer bellen (fucked up dat die in het weekend dicht zijn, is nu al te vaak voorgekomen dat we ze juist dán nodig hadden). Ik hoop dat ze tijd hebben voor hem, en anders wil ik dwangvoer. Dat beestje moet iets binnenkrijgen. En als klap op de vuurpijl loopt hij nog steeds met een half oogje. Terwijl de vorige keren dit maximaal twee dagen aanhield en daarna alles weer goed leek.
Ik maak me echt erg zorgen. Hij loopt nog wel een beetje rond af en toe, maar meestal zoekt hij een rustig plekje ergens onderin de kast, en ligt hij alleen maar. Nu ligt hij gelukkig weer op de bank.
Misschien ben ik een doemdenker (oke, niet misschien, ik bén een doemdenker), maar ik ben zo bang dat hij het niet haalt. Dat mag gewoon niet gebeuren. Over 20 jaar misschien. Niet nu. Het beestje is 2 jaar en (hoe stom het misschien klinkt) mijn beste vriend. Ik ben gek op dat beestje.
De posts zullen dus ook weer even op een laag pitje staan, maar ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ik probeer sowieso elke dag één artikel te posten.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen