maandag 28 januari 2013

Mijn zestiende schooldag

Afgelopen maandag hadden we geen school omdat we in die week permanentexamens hadden. Gelukkig zijn die nu achter de rug en hopelijk heb ik het afgerond met een voldoende! Pas over zes weken krijgen we dat te horen.
Vandaag hoefden we eindelijk niet meer te permanenten en watergolven. We gingen lekker knippen en snijden! De dag begon met theorie, en daarna gingen we door naar de salon aan de overkant van de straat om praktijk te gaan doen.
Na mijn examen in Utrecht was er al weinig meer van mijn koffer over. Ik heb ter vergeefs nog een poging gedaan om de boel aan elkaar te tapen. Maar in no time lag de hele tering zooi weer uit elkaar. Dit was mijn laatste dagje met dat ding. En daar betaal je dan 90 euro voor! Hopelijk vind ik snel een alternatief om mijn spullen een beetje praktisch in te vervoeren. 
We hebben vandaag allerlei soorten knipvormen gehad. Toenemende lengtes, een bob en gelijke lengtes. Ook hebben we voor het eerst gesneden. Dat vond ik lastiger omdat het minder netjes is, daardoor vind ik het moeilijker te zien of ik het recht heb gedaan.
Als laatste hebben we ook nog even gefohnt. Daar moet ik ook nog wel wat op oefenen, maar goed dat komt allemaal vanzelf wel natuurlijk. Je kunt het niet in één keer perfect doen.
Ja, knippen vind ik leuk om te doen. Dat wordt veel modellen zoeken binnenkort, want die poppen zijn op een gegeven moment kaal natuurlijk. 
Begin juni hebben we het examen, en daarvoor moeten we 2 mannen en 2 vrouwen meenemen! Hallo, ga alvast maar zoeken Tara! Zeker omdat de mannen een minimale lengte van 7 cm moeten hebben. Alle mannen die ik ken hebben korter haar... Mocht er een man meelezen met die lengte haar en die mee wil met het examen in juni, geef even een gil!

En dat was de dag alweer. Op de terugweg ben ik nog even langs de Tuinen gegaan om pure shea butter te halen. Die was nu in de aanbieding (tip). Twee potjes van 50 ml voor de prijs van 1. Wat neer komt op 11 euro totaal.
Zodra ik thuis was heb ik mijn koffer  uit elkaar gehaald en de inhoud opgeborgen. Die koffer kan meteen bij het grofvuil. Het is jammer, maar het is niet anders. De mijne komt van betaalbaarshoppen.nl zo heet die site geloof ik. Mocht je een kapperskoffer aan willen schaffen, doe het dan vooral niet daar. Al heb ik wel het idee dat die dingen in het algemeen niet heel stevig zijn hoor, als ik naar mijn klasgenootjes kijk. Die zijn niet gemaakt om mee te lopen lijkt het wel, maar puur om er thuis vanuit te werken. Wie dat bedacht heeft....
Dat zal een nieuwe trolley aanschaffen worden dan. Niet dat dat heel handig is, want juist al die vakjes en laatjes waren zo handig. En mijn rugzak was ook al uitgescheurd. Dus die moet ik ook een nieuwe halen. Duur maandje weer alles bij elkaar.


1 opmerking:

  1. Nice blog!!!:):) i'm following you, visit my blog if you want!!:)
    Anordinarylifestylebook.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen