maandag 14 januari 2013

Mijn vijftiende schooldag

Ik had vandaag helemaal geen zin om naar school te gaan, maar ben gelukkig wel geweest. Toch een beetje afleiding. En het was de laatste les voor het examen volgende week!
Zoals gewoonlijk moest alles vanochtend weer in sneltreinvaart. Gisteren avond was de kachel ermee uit gescheden, dus het kwik kwam niet over de 14 graden uit hier binnen. Het vroor buiten, en ik was ook nog eens mijn handschoenen kwijt! Damn it, dan maar zonder handschoenen. 
Ik was al bang dat ik te laat zou zijn maar dat viel reuze mee. Toen ik binnen was bleek dat de kachel daar ook kuren had! 'Gelukkig' was het daar nog zo'n 17/18 graden. Niks voor zo'n koukleum als ik.

Marielle (de lerares) gaf vandaag les in Tilburg omdat ze daar een zieke hadden, dus wij kregen een vervanger. Zij was wel een stukje strenger, maar zeker zo voor dat examen kan dat helemaal geen kwaad. We hadden het idee dat we nog helemaal niet goed voorbereid waren. 
Eerst hebben we de steensgewijs ingedraaid op tijd. Dat ging net, maar ik heb moeite met op tijd werken. Ik kan het wel, maar dan wordt het slordiger. Het is óf snel, óf netjes bij mij.
Daarna hebben we de waaier ingedraaid en de handelingen tot aan het bevochtigen van het haar toe (londwatten om het hoofd wikkelen zodat de permanentvloeistof niet in de ogen druipt) geoefend. Gelukkig heb ik alles al eens eerder gedaan, want er zijn erbij die alles op het examen voor het eerst gaan doen. Niet echt een relaxed gevoel, maar daar kunnen we nu niets meer aan doen!
Na de pauze gingen we verder met het watergolven. Ik had extra rollers gehaald. Die heb ik nu genoeg, maar de speldjes waar je ze mee vast moet zetten waren uitverkocht. En die heb ik wel echt nodig! Als het goed is komen ze woensdag weer binnen bij Knegtel.
De theorie lieten we er voor vandaag bij zitten, en nu is het heel hard duimen dat iedereen gaat slagen volgende week donderdag! Het vervelende is dat we de uitslag van het examen pas na 4 tot 6 weken weten... dafuq?? Waar is dat goed voor dan? Het is niet dat ze met cijfers werken. Het is óf een voldoende, óf een onvoldoende. Easy as fuck zou je denken. Oh well, het enige dat ik kan doen is mijn best en nog goed oefenen. Afgelopen week heb ik helemaal niet meer geoefend, maar ik moet mezelf dwingen om toch dingen te ondernemen en zeker ook voor school.
Morgen wil ik voor het eerst weer gaan sporten... dat heb ik ook een week niet meer gedaan. En dat terwijl ik elke dag ging! Ik zal wel een beetje uit vorm zijn, maar dat is niet anders dan. Dat gaat snel hoor. Ondankbare sport is het eigenlijk :) Achja, anders zit ik ook alleen maar een beetje thuis verdrietig te zijn. Heeft niemand iets aan.

Toen ik thuis kwam was mijn vriendje net uit bed... ik had gehoopt dat er al iemand langs was geweest voor de ketel, maar het was nog steeds 14 graden in huis. Uiteindelijk ging hij nog een keer kijken bij de ketel, en voila... hij draait een knopje om en hij sprint weer aan! Dat knopje zal gisteren tijdens het bijvullen van de ketel dicht gedraaid zijn. Lekker stomme  fout, haha. Maar gelukkig is het weer warm hier! Brr ik heb zo'n hekel aan kou!

Dit was mijn dag. Woensdag moet ik eraan denken om nog even langs de Knegtel te lopen voor die speldjes. En ik moet nu echt meer gaan oefenen thuis! Hoe was jullie dag vandaag?


1 opmerking:

  1. Klinkt als een drukke maar wel leuke dag :)
    het is inderdaad erg koud geworden, er ligt nu inmiddels al sneeuw.. Je hebt een leuke blog!

    LOVE BO,
    PurePreciousPerfection.com

    BeantwoordenVerwijderen