maandag 7 januari 2013

Mijn veertiende schooldag

De kerstvakantie is afgelopen, dus dat betekent dat ik vandaag gewoon weer naar school ben geweest! Ben je benieuwd naar mijn schooldag op de kappersopleiding? Lees dan mee.
De dag begon al snel na een kort brak nachtje. Meneer Bubbels had vannacht weer gal gespuugd, maar kwam gelukkig nog wel bij me liggen. Zodra het 9 uur was hing ik aan de telefoon met de dierenarts. Om kwart over 11 konden we al terecht, dus vriendje uit bed geschopt, die een auto moest gaan regelen en ik meteen door naar school.

Vandaag ging Emmy mee naar school als model. Voor de verandering heb ik bij haar papillotten ingedraaid. Dit had ik nog nooit eerder gedaan, maar geeft een veel leuker en moderner effect dan de gewone rollers. Eerst even haar haar geknipt, want ze had een hoop dode punten. Lekker laagjes erin, zodat de lengte die ze had behouden kon blijven. Rond de lunch was ze klaar. Het is nog een behoorlijke zit hoor, zo'n permanent. Zeker als ik het doe haha, ik ben nog niet zo snel natuurlijk omdat ik nog aan het leren ben. 
Na de lunch heb ik nog een keer mijn kop ingedraaid en daarna heb ik een beetje zitten kloten met vlechtjes. Er was niet voldoende tijd meer voor een hele permanent, want een half uurtje later hadden we theorie. Gelukkig valt er altijd wel wat te kletsen bij ons.

Ik moet trouwens nog wel even watergolfrollers bij gaan halen, want ik had 2 pakjes gekocht maar dat was niet genoeg. Van school hebben we van die gladde plasticen gekregen. Die blijven best slecht zitten vind ik. Daarom haal ik voor het examen nog even rollers met haren erin. Werkt een stuk sneller en fijner. Hij moet er binnen 25 minuten in zitten op het examen, dus overbodige luxe is het niet...
We kwamen er vandaag ook achter dat we nog maar één les voor het examen hebben... say what?! De week van het examen zelf zijn er dus geen lessen. My god, als dat maar goed komt! Ik zal wel blij zijn als dat examen achter de rug is hoor. Weer een zorg minder. Er komen natuurlijk nog zat examens, maar knippen en zo vind ik leuker dan permanenten, dus kunnen we ons daar helemaal op richten!


2 opmerkingen:

  1. Erg leukk ! Ik wil later ook de kappersopleiding gaan doen , als sinds dat ik een klein meisje ben hahaha (ben nu 13)
    Heel veel succes met je examens !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. great! would you like to follow each other? let me know!

    BeantwoordenVerwijderen