zondag 9 december 2012

Wat ik wel en niet mooi vind aan mezelf

Ik heb dit al bij een aantal bloggers voorbij zien komen, dus leek het me wel leuk om ook eens onder de loep te nemen waar ik wel en niet blij mee ben. Nieuwsgierig? Kijk mee...
Laten we beginnen met de dislikes, zodat ik positief kan eindigen! Stiekem zijn de dislikes ook veel makkelijker, maar daar zal iedereen wel last van hebben denk ik.

Dislikes innerlijk
1. Ik ben erg onzeker en heb faalangst. Ik probeer hier wel mee om te gaan natuurlijk en ook wel dingen te ondernemen. Zo ben ik begonnen aan een opleiding visagie en kapper en heb ik een boek geschreven. Bij die eerste twee ben ik in de praktijk nog steeds gruwelijk onzeker. Daardoor is het ook minder leuk om te doen... maar de aanhouder wint zullen we maar denken!

2. Ik raak al van niets in de stress. Soms tijdens het boodschappen doen al. Een beetje chaotisch kan ik ook wel zijn. 

3. Ik ben een pessimist. Acties van anderen interpreteer ik al snel heel slecht. Ook dit is gelukkig minder aan te worden, maar een beetje een scheve blik van iemand (misschien wel totaal onbewust) en ik denk dat diegene mij haat bijvoorbeeld. Ook denk ik snel dat mensen over me heen proberen te lopen en me kapot proberen te maken. Maar zoals ik al zei wordt dit ook echt al minder.

4. Ik ben slecht in het aangeven van mijn grenzen. Hierdoor ben ik al zo vaak in de problemen geraakt. Als het er echt op aan komt sla ik dicht, maar bij kleine onbenullige dingetjes denk ik dus bijvoorbeeld dat iemand over mij heen probeert te lopen en word ik super kwaad. Ik denk dan zelf als ik weer wat ben afgekoeld dat het wel mee viel, maar van anderen hoor ik dan dat ze echt erg van me zijn geschrokken. Maar ook dit is al even niet meer voorgekomen. Of ik denk het in mijn hoofd maar probeer er niet meer naar te handelen. Het lijkt wel of ik volwassen word joh!

5. Ik ben erg emotioneel, maar uit dat nauwelijks. Ik zou het wel meer willen uiten maar ik ben echt een binnenvetter die anderen op afstand houd. Zowel lichamelijk als emotioneel. Ik kan soms heel hard, afstandelijk en soms (op straat bijvoorbeeld) zelfs arrogant over komen. Maar in feite ben ik alles behalve dat.

Dislikes uiterlijk
1. Mijn haar. Ik heb super dun haar. Altijd al zo geweest, en heb me er altijd al een beetje voor geschaamd. Vandaar dat ik ook weaves heb, dan valt het minder op. Maar met mijn eigen haar valt weinig leuks te doen helaas.

2. Mijn buik. Ik vind mijn buik te dik. Ook altijd al zo geweest van kleins af aan. Ik ben altijd al behoorlijk zelfbewust geweest, en op een bepaalde manier was ik nog best een 'slim' kind. In de zin van dat ik nadacht over dingen en over het leven. Iets wat de meeste leeftijdsgenootjes niet deden. Niet op die manier althans. Ik wil het liefste een platte, strakke buik met zeer duidelijke dunne taille en de contouren van mijn spieren! Geen uitgedroogd sixpack, maar vaag zichtbaar vind ik wel mooi.

3. Mijn ogen. Ik heb kleine ogen maar dat vind ik nog niet zo erg. Maar ik heb een beetje hangende oogleden! Iets wat ik van mijn  vader geërfd heb! Mijn oma heeft zich zelfs moeten laten opereren eraan omdat ze anders niks meer zag! Zo erg is het bij mij niet, maar het liefste zou ik er wel iets aan laten doen. Zeker als het erger wordt.

4. Mijn neus. Ik vind mijn neus te groot en ik heb een wipneus. Daar ben ik altijd een beetje mee geplaagd en dat vond ik alles behalve tof. Ik vind hem lelijk en wil een lief klein neusje. Om er iets aan te laten doen is wel door mijn hoofd geschoten, maar dat zou ik nooit doen. Ik denk dat het er alleen maar erger op zou worden!

5. Mijn billen. Ze zijn te klein! En ik zie overal cellulite, ook op mijn buik. Anderen zeggen altijd dat ze het niet zien, maar ik denk dat dat gewoon aardig bedoeld is. Het is ook niet extreem, maar ontkennen dat het er zit gaat ook wel weer ver. Ik zou het liefste grote ronde stevige billen willen hebben. Daar ben ik nu ook hard op aan het trainen maar ik zie nog geen verschil helaas. Mijn vriend zegt wel dat ze al steviger aanvoelen, jeej!

Likes innerlijk
1. Ik heb wel aardig wat doorzettingsvermogen. Ook heb ik wel de neiging om de handdoek snel in de ring te gooien hoor, als iets niet lukt, maar als ik iets echt wil ga ik er voor. Soms heb ik wat weg van een pitbull die haar tanden ergens in heeft gezet en niet meer loslaat! 

2. Over het algemeen ben ik wel eerlijk. Soms een beetje té, dus daarom is het ook iets minder geworden. Mensen waarderen het niet altijd als je eerlijk bent. Maar ikzelf vind dit een goede eigenschap.

3. Ik denk dat ik altijd wel voor anderen klaar sta. Soms tot in het extreme, maar ik vind dat je een ander altijd moet helpen als dat nodig is. No matter what.

4. Ik denk dat ik wel aardig kan schrijven. Ik heb helaas niets waar ik in uitblink en echt echt goed in ben. Maar in schrijven ben ik niet slecht.

5. Ik hecht veel waarde aan mijn familie en de mensen die dicht bij me staan. Dat zijn er niet heel veel, maar als het maar goede vrienden zijn. Ook dit is iets waar ik moeite mee heb om dat echt te uiten, maar ja, dan maar bij deze ;)

Likes uiterlijk
1. Mijn huid. Ik heb een vrij egale huid. Wel heb ik ontzettend last van kringen onder mijn ogen, maar als je die wegdenkt is mijn huid best aardig. Wel erg bleek, met name in de winter. Maar hey, je kunt niet alles hebben!

2. Mijn handen. Ik heb lange slanke vingers en  een lang nagelbed. Ik heb eigenlijk altijd acrylnagels, maar dat vind ik zelf altijd mooi en verzorgd staan.

3. Mijn oren. Oké eigenlijk vul ik dit in bij gebrek aan beter, maar zo lelijk zijn mijn oren niet dus mogen ze er wel bij!

4. Ik ben er op zich wel blij mee dat ik een lentetype ben. De kleuren zijn niet altijd even gemakkelijk te vinden, en vooral in de winter. Maar ze spreken me erg aan. In de herfst en winter lijkt het ook altijd een beetje misplaatst om die kleuren te dragen, dus dat is jammer. Maar ik hou gewoon van warme heldere kleurtjes!

5. Mijn lengte. Ik ben 1.67 m. Vroeger wilde ik altijd langer zijn, mede omdat ik zo'n meisjes modellendroom had. Inmiddels ben ik daar wel overheen gegroeid en ben ik er wel tevreden mee. Mijn lengte is vrij gemiddeld. Kleine meisjes zijn schattig, maar handig is het niet altijd. Dus daarom vind ik mijn 1.67 prima.

Dat waren mijn likes en dislikes! Toch lastiger dan ik dacht om dit zo in te vullen. Vooral over mijn uiterlijk ben ik heel erg kritisch, maar ik heb toch 5 positieve dingen in kunnen vullen. Uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar jullie. Waar zijn jullie wel en niet tevreden mee??


3 opmerkingen:

  1. Ik ben 182 cm, dat is ook geen pretje... gelukkig kan je je positieve kant goed noemen! :)

    Veel liefs,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is lang ja! vroeger had ik ook altijd een vriendin die zo lang was. Ik zag bij haar ook dat dat lang niet altijd even leuk was.
      Liefs

      Verwijderen
  2. Hello my dear friend, and I was reading your website, I just wanna say I really love it! The overall look of your website is fantastic , as well as the content! Congratulations for your amazing work ! I follow your blog (187)... Hope you'll follow me back.... I wish you Happiness and Joy… And Blessings for the New Year. I wish you the best of everything… That you so well deserve.
    Greetings from Rio de Janeiro/ Brasil
    Nelson

    BeantwoordenVerwijderen