maandag 10 december 2012

Mijn twaalfde schooldag

Het is weer maandag en dat betekent dat ik vandaag weer naar school ben geweest. Ik doe de kappersopleiding bij Instituut Thomas in Den Bosch, en elke maandag vertel ik kort hoe mijn schooldag was.
Thuis had ik al een watergolf ingedraaid dus op school heb ik het haar netjes getoupeerd. Zo krijg je een beetje een Beatrix kapsel, haha. Daarna heb ik de haren van een klasgenoot gewassen, gedroogd en gestyled met de stijltang. Van zichzelf heeft ze erg veel en dik krullend haar, dus ik was er wel even zoet mee!
De lerares had een andere klasgenoot geblondeerd en er was nog wat verf over en ze vroeg of ik highlights wilde. Oh sure, why not.
Time flies when you're having fun, dus het was alweer lunchpauze! Na de pauze had de vrouw waarbij ik haar haren gestijld had een watergolf bij me ingedraaid. Daarna moest ik uiteraard nog een half uurtje onder droogkap... boring! Niks voor mij, haha. Maar om half drie mocht ik er onder uit. Mijn haar was nog niet helemaal droog maar het was tijd om naar boven te verhuizen want het was tijd voor de theorie!
De theorie was met name een herhaling van vorige week. Maar dat kan ook geen kwaad soms.
En that's it. Dat was mijn schooldag alweer. Onderweg ben ik nog even langs de Etos en de Tuinen geweest voor mascara en pure kokosnoot olie. Die olie gebruik ik als een haarmasker, wat heel goed voor je haar is! Kokos olie dringt namelijk diep door tot in het haar, veel andere olieen doen dat niet of maar gedeeltelijk. Ik breng het aan op droog haar en laat het een uurtje intrekken. Uitwassen, en je haar is weer gevoed!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen