maandag 3 december 2012

Mijn elfde schooldag

Ja hoor, het is weer maandag! Dus vandaag heb ik me weer door de kou naar school begeven. Lees hier hoe mijn schooldag ging.
Vandaag ging er een meisje mee naar school wat ik via via kende. We hadden elkaar alleen nog nooit in het echt gezien! Gelukkig woont ze in de binnenstad, dus ze hoefde niet van ver te komen. We waren met een klein groepje vandaag, veel afwezigen.
Omdat mijn model om half twee weg moest, ben ik meteen begonnen met het wassen van het haar. Geen crèmespoeling, want dat sluit de haarschubben, en maakt het ook super glad en dat is niet handig met het indraaien van de rollers.
Na het wassen was het tijd om alle rollers in te draaien. Ze wilde vrij kleine krullen, dus heb ik de bovenkant met blauwe rollers gedaan (klein) en de onderkant op rood (super klein!). Aan de tijd moet ik echt gaan werken. Ik probeerde het nu natuurlijk ook zo goed mogelijk te doen omdat er deze keer ook echt vloeistof in ging. 
Nadat alles erin zat was het tijd om de watten rond het hoofd te binden, zodat de vloeistof niet in haar gezicht zou komen. wat overigens is gefaald, want ze heeft het wel in haar gezicht gekregen! Geen drama hoor, maar fijn is anders natuurlijk. Na 10 minuten onder de warmte zaten de krullen er al in! vijf minuten lang moest ik de vloeistof eruit spoelen en daarna ging de fixatie erin. Dat is om de krullen echt te fixeren. De vloeistof zorgt er alleen voor dat het haar de vorm van de roller aanneemt. Na nog eens 5 minuten in te laten trekken kon ik het geheel eruit spoelen. En klaar was ik!
's middags heb ik nog even gewatergolfd op mijn pop, en het laatste uurtje hadden we theorie. Dat vind ik eigenlijk beste interessant. Niet iedereen was het daar mee eens geloof ik, haha. 
Over het theorie-examen maak ik me niet zoveel zorgen, maar om de praktijk wel! Er kan zoveel mis gaan in de praktijk. Theorie is gewoon leren (niet dat ik daar zo goed in ben, maar als ik iets interessant vind gaat het al veel beter) en het zijn meerkeuzevragen. 
Hoppa, weer een dag voorbij!

Resultaat!



1 opmerking:

  1. En dat meisje is super blij met haar krullies =D
    Hartstikke goed gedaan! =)
    x

    BeantwoordenVerwijderen