donderdag 8 november 2012

Mijn nieuwe speeltje

Jeej, ik heb een nieuw speeltje! De Easy Waves Krultang, of eigenlijk is het een wafeltang. Niet zo een waar je hele kleine golfjes van krijgt, maar wat grovere slag. And I like!
Ik heb deze tang bij Redcoon gekocht, inclusief verzendkosten kwam dat uit op 43 euro ongeveer. Bij de Kijkshop is hij alleen online te koop, en daar kost hij ook 43 euro, maar dan exclusief verzendkosten.

Zoals je kunt zien is de tang van Babyliss Paris, en heeft hij 3 standen. 160, 180 en 200 graden. 160 graden wordt aangeraden bij fijn, ontkleurd en overgevoelig haar. De 180 graden graden is voor normaal, gekleurd en/of golvend haar, en de 200 graden is bedoeld  voor dik en /of gekruld haar.
Ik moet dus de 160 graden stand gebruiken, en eerlijk gezegd vind ik die al behoorlijk heet! Het is ook prima voor mijn haar, want het blijft super goed zitten.
Gisteren aan het einde van de middag kwam hij binnen en heb ik hem natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Deze foto heb ik net gemaakt, dus hier zit het er al bijna 24 uur in. Je ziet de golfjes nog super goed!
Op de foto zie je me van voren en kun je de zijkanten niet zo goed zien, maar trust me, het zit er nog goed in. Ik hou er ook wel van als de golfjes wat grover zijn zodat je een wat meer natuurlijk effect bereikt. 
En dan te bedenken dat ik ermee geslapen heb, door de wind gefietst heb, net gesport en al een aantal keer doorgekamd heb... niet slecht Babyliss!

De tang is makkelijk in gebruik, en het resultaat blijft best lang zichtbaar. Let wel op dat je de tang niet gebruikt zoals een stijltang, dus bovenaan vastklemmen en naar beneden trekken. Je moet echt van bovenaan beginnen en niet te grote plukken pakken. Klem hem in je haar, laat een paar seconden zitten en ga zo verder naar beneden door hem steeds te klemmen op de onderste vorige slag. Zo krijg je een gelijkmatig resultaat.

Ik heb hem vanaf mijn haar aanzet gebruikt (kijk uit dat je je hoofdhuid niet verbrand), zo krijg je dus ook meer volume. Je kunt er echter ook voor kiezen om de slag ter hoogte van je oren te beginnen voor een meer luchtig nonchalant effect. It's up to you!
Ik heb in ieder geval blij met mijn nieuwe speeltje. Wat vinden jullie ervan?


1 opmerking: