maandag 12 november 2012

Mijn achtste schooldag

Het is weer maandag, dus ik ben vandaag naar school geweest. Hier mijn wekelijkse verslagje van de kappersopleiding.
Vanochtend ging alles wel zoals ik het gepland had. Ik was zelfs nog net te vroeg.
Om 9 uur had ik met mijn moeder voor het station afgesproken, want ze ging vandaag mee naar school als model. We waren wat te vroeg, dus hebben we eerst nog even een kopje thee gedronken voor we naar de salon liepen.
Daar aangekomen heb ik de steensgewijs bij haar ingedraaid. Toch is dat anders als op een pop. Haar haren waren veel dunner en ik had er conditioner ingedaan waardoor het haar natuurlijk heel glad en zacht was, en ook sneller weg glipte. Uiteindelijk ging het best aardig. Niet perfect, maar dit was pas mijn eerste keer op een mens.
Daarna heb ik haar haren gefohnd. Eerst zag het er erg vreemd uit, maar het resultaat was best mooi. Heel anders dan ze het zelf altijd doet, maar er zat nu best veel volume in en het leek ook wat voller. Ze zei dat ze er blij mee was. Gelukkig maar, want daarna moest ze weer naar huis om te werken.

Na de middagpauze hebben we geknipt. Al het haar op dezelfde lengte, waardoor je dus aardige lagen in het haar krijgt. Op deze pop kan ik nu niet meer knippen want het haar mag bovenop niet korter zijn als de lengte van de kam. Maar ik heb nog andere hoofden, die volgende week moet ik er 2 meenemen. Eentje voor het permanenten en eentje voor het knippen.
Na het knippen hebben we het daar gefohnd (wat overigens niet van een leien dakje ging, maar dat ter zijde) en toen was het weer tijd om in te pakken!

Ik vond het leuk dat mijn moeder mee is geweest. Nu ziet ze ook een beetje waar we les hebben (ze is al wel vaker in de salon geweest, omdat ik haar stage heb gelopen) en hoe dat gaat. Ook was het leuk om het eens op een echt mens te oefenen omdat dat toch wel anders is, en op het examen moeten we het natuurlijk ook op een echt persoon doen.
Ik ben nu wel echt kapot van de dag, dus ik denk dat ik eventjes ga liggen, want over een uurtje moet er weer eten gekookt worden!


Mijn moeder met gefohnde haren :)



4 opmerkingen:

  1. Goed bezig Taartje! ik wil ook wel een keer knip of krulmodel zijn... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. cool! you are very welcome :)weet alleen niet zeker of jouw haar te lang is voor permanent, maar watergolf kan sowieso wel denk ik!

      Verwijderen
  2. Goed bezig! Mij mag je ook wel een keer knippen 8) Alleen laat dat watergolven, permanenten maar.... *kuch kuch*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lol witte het zeker? geen beatrix kepsel voor jou

    BeantwoordenVerwijderen