zondag 18 november 2012

Invloeden van verschillende culturen in huis

Ik ben gek op verschillende culturen. Elke cultuur heeft wel iets moois, en ik vind het leuk om al die mooie stukjes te verzamelen en te bundelen. Met name in mijn interieur. Ik hou vooral van kleurrijke culturen en landen zoals India.


De  landen waar ik denk ik het meest mee heb zijn India, Marokko en Zuid-Amerika. Maar ook de oude Noord-Amerikaanse indianen hebben veel van mijn interesse en Afrikaanse stammen, Maori en Aboriginals. 

Van mijn oma krijg ik vaak het tijdschrift Happinez. Zo'n mooi blad is dat! Om te lezen, maar nog liever kijk ik gewoon naar de mooie plaatjes. Ik vind het leuk om collages te maken, en met welke afbeeldingen kan dat nou beter als die uit de Happinez!

Soms is het lastig om mijn huis niet te vol te zetten met allerlei prulletjes. Ik vind zoveel leuk! Bij de Xenos bijvoorbeeld hebben ze ook zoveel leuks. Dat zijn natuurlijk wel nagemaakte spulletjes en Boeddha's, maar still het ziet er zo warm, knus, gezellig en kleurrijk uit. 
Qua eten ben ik eigenlijk ook meer van het buitenlandse voeier. Mediterraans, Mexicaans, Indonesisch... Hoewel ik tegenwoordig ook steeds wat meer Hollandse pot kan waarderen. Hutspot, appelstamp, snert en pannekoeken zijn toch eigenlijk ook best lekker!

Maar goed, even terug naar mijn interieur. Mijn huis staat aardig vol, maar ik heb een aantal foto's gemaakt voor het donker werd.
Een Marokkaans theesetje.

Ik heb een hoop dromenvangers, maar dit is toch echt de mooiste!

Deze komt uit de weggeef. Hij is loodzwaar maar super mooi.

Mijn djembé. Toen ik nog een stuk jonger was heb ik dat een aantal jaar gespeeld. Deze heb ik van mijn ouders voor mijn verjaardag gekregen. Het mooiste cadeau ooit! Ik was er zo blij mee! Nu speel ik eigenlijk nooit meer (wil het de buren ook niet aan doen) en ik kan het ook niet echt meer.

Een letterbak. Hier bewaar ik alle kleine dingetjes in. Die 2 pasfoto's zijn van mij, haha. Die stretchers heb ik altijd in gehad, maar nu ik mijn oren niet meer opgerekt heb vind ik het zonde om ze ergens weg te moffelen. Die dingen zien er super vet uit.

CD rekjes. Ik heb door mijn huis meerdere ingelijste foto's van Indiase vrouwen. Zo mooi vind ik dat. Mijn vriend is er minder blij mee haha. Die in dat onderste lijstje is trouwens een groene Tara. Je kunt haar niet zo goed zien, maar Tara is een godin.

Waterpijp. Ik verzamel die dingen. Dit is er eentje want ik heb er meer. Hij doet het niet goed meer helaas. Tijd voor een nieuwe!

Deze vind ik zo leuk en cute! Ik heb hem een paar jaar geleden van mijn vader voor sinterklaas gekregen. Het is eigenlijk een spaarpot. Ze verkochten ze toen bij de Expo.

Dit is een beeldje van Godin Tara. Het gezichtje is van bladgoud. Deze heb ik van mijn ouders gekregen (ik heet zelf natuurlijk ook Tara) en ik ben er heel zuinig op.

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel !
    Een keer wat anderss.

    Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahah super leuk artikel !
    Ik drinkt dagelijks uit de Marokkaanse theeglazen, munt thee!
    P.s Leuk dat je me volgt, ik volg je ook terug !
    liefts,

    BeantwoordenVerwijderen