vrijdag 12 oktober 2012

Fashion & Beauty dagen Nistelrode

Gisteren ben ik samen met mijn  moeder naar de 'Fashion & Beauty dagen' bij Van Tilburg geweest. Een klein verslagje waard!

Bij binnenkomst werden we meteen verwelkomt met een glaasje verse jus. Vlakbij de ingang waren een aantal visagisten bezig om mensen op te maken en wenkbrauwen te harsen. Uiteraard stond er een hele wachtrij. Ik heb even gekeken maar ben niet in die rij gaan staan. 

Nadat we een rondje gelopen hadden door de winkel, was Mari van de Ven net bezig met zijn eerste make-over. Er waren namelijk 2 vrouwen die een make-over gewonnen hadden. We hadden mijn moeder ook opgegeven, maar helaas had zij niet gewonnen.
Er werden her en der wat hapjes uitgedeeld, heel leuk. We hebben daar even staan kijken, en zijn toen verder gelopen door de winkel. Mijn moeder wilde graag wat kleren hebben. 

We waren eigenlijk op zoek naar een strakke broek voor haar met rechte pijpen. Die hadden we wel gevonden maar op de een of andere manier stonden die heel raar. Ze is uiteindelijk naar huis gegaan met een donker grijs/bruine skinny jeans! Ze twijfelde of ze er niet te schoolmeisje uitzag. Maar met leuke laarzen eroverheen ziet het er echt niet gek uit. Leuk juist!
Daarbij had ik een heel leuk rood jasje gevonden... totdat we de prijs zagen... 260 euro! Dat ging echt te ver. Later heeft ze nog een heel leuk paars jasje van 60 euro gescoord. Scheelt toch weer even 200 euro.

Er was ook een standje met een vrouw die korte kleurenanalyses en figuuradvies gaf. Echt mijn ding! Het was leuk om te zien hoe ze anderen advies gaf. Ze gaf natuurlijk geen complete analyse, want die duren normaal 1,5 uur. Ze werkte dus ook niet met de seizoenstypes. Althans, gisterenavond even niet. Omdat daar de tijd niet voor was.
Uiteraard wilde ik ook graag advies, geen kleurenadvies, maar een figuuradvies! Ik weet precies wat je met welk figuur moet doen, maar ik vond het zo lastig om van mezelf te bepalen welk type ik was!
Het kwam erop neer dat ik het meest in de buurt kwam van een zandloper. Oftewel: een X figuur, zoals zij dat noemen. Ik had ook wel een klein beetje iets van een H figuur (recht figuur). 
Ik kreeg een boekje mee met alle types en bijpassend advies.

Ik kwam dus het meest in de buurt van een X-type.



Ook had ik wat van het H-type.



Heel erg leuk om dat nou eens met zekerheid te weten. Ik had al zo'n vermoede en hoopte vooral heel erg dat ik een zandloperfiguur had. Maar nu weet ik het dus zeker :)
Mijn benen zijn in verhouding heel lang, en mijn bovenlichaam wat korter. Daardoor heb ik de neiging om wat langere shirtjes of jurkjes te dragen om mijn bovenlichaam optisch wat langer (en slanker) te laten lijken. Daarmee maak ik mijn benen alleen optisch weer korter, en dat waren nou net mijn pluspunten! 
Haar advies was dus om shirtjes en jasjes tot op de heup te dragen, iets kortere jurkjes en enkellaarzen te dragen. Daardoor lijken je benen ook langer. Ik heb eigenlijk best veel laarzen tot onder de knie. Oh well, ik heb er niet zoveel problemen mee als ik wat kleiner oog. Zo lang ik er maar slank en curvy uitzie ;) kleine meisjes zijn trouwens schattig, haha.

Na dit advies kwamen we langs een standje van een bakker met heerlijke bonbons, en mijn moeder heeft daar nog een doosje van gekocht. Toen was de avond eigenlijk al weer om en gingen we richting de kassa om af te rekenen. Mijn moeder kreeg daar nog een gratis sjaal, en maakte kans om een stel boots te winnen. 

Bij thuiskomst was ik stiekem best wel moe en ben meteen naar bed gegaan. De wekker ging vanochtend weer vroeg!
Maar we hebben wel een leuke avond gehad, zoals jullie lezen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen