dinsdag 16 oktober 2012

De Modepolitie

Ik zat gisteren een aflevering van de Modepolitie te kijken, en realiseerde me ineens dat als ze mij ooit tegen zouden komen, ze me meteen zouden arresteren! Pijnlijk inzicht, maar ik heb soms wel de neiging om te 'verslonzen'. Tijd om daar verandering in te brengen dus!
Eigenlijk weet ik wel hoe dat komt. Ik 'werk' natuurlijk thuis, dus ben niet vaak onder de mensen. Ook sport ik 4 keer in de week. 's Ochtends trek ik dan al meteen sportkleding aan, maar tegen de tijd dat ik eindelijk weg ben naar de sportschool is het al lang en breed middag. Aangezien ik door de stad moet naar de sportschool maak ik ook regelmatig daar even een stop. Bijvoorbeeld bij de supermarkt of als ik iets anders moet hebben.
Stiekem schaam ik me dan wel een beetje dat ik er dan uitzie als een vuilniszak. Maar ja, ik kom er dan toch langs! Dus wip ik maar even naar binnen.
Tijdens het sporten draag ik ook vrijwel nooit make-up. Je gaat zweten, en dan vind ik het niet fijn om foundation te dragen, en daarbij kan het alleen maar uitlopen. Zo denk ik althans. Niks mis met wat concealer, poeder, blush en (waterproof) mascara... in feite.

Misschien ben ik wel gewoon lui. Omdat ik zo weinig onder de mensen kom (nou lijk ik net een kluizenaar, maar zo erg is het niet hoor!) doe ik er meestal ook geen moeite voor. Geen make-up, niet mijn haren krullen en geen leuke outfit. 
De smoes die ik daarbij ook nog gebruik is dat make-up alleen maar mijn huid verstopt (en ik ga aan het einde van de dag vaak aan mijn mascara plukken waardoor mijn wimpers afbreken) en het krullen van mijn haar is ook niet bepaald goed. Dus waarom zou ik dat allemaal doen als niemand me ziet? 
Tja, ik kan het mezelf niet echt kwalijk nemen dat ik zo denk, want er zit ook een kern van waarheid in natuurlijk. Maar wat doe ik eraan?
Ik ga tegenwoordig natuurlijk op maandag wel naar school, dus dan zorg ik gewoon dat ik er verzorgd uitzie. Dan heeft het ook 'zin' voor mijn idee.

Toch wil ik er vanaf, want ik voel mij er niet fijn bij. En ik zal op een dag eens echt de modepolitie tegenkomen zeg... hoe genant  is dat!

Herkennen jullie dit? En hoe gaan jullie daar mee om? Misschien is een eerste stap voor mij wel om vaker onder de mensen te komen. Maar hoe?
Oja, nog zoiets: ik heb het altijd koud. Dan ben ik ook sneller geneigd om een huge ass vest aan te trekken ipv leuke kleding. 
Pff wat een ellende, het zit ook niet mee! Ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben, of hebben gehad en hoe zij daar mee omgingen / gaan?

Liefs, Tara


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen