zondag 9 september 2012

Recept: Vega appelkruimel met cranberry

Ik ben zelf alleen vegetarisch, maar ik heb ook een aantal veganisten in mijn vriendenkring, en daarom leek het me leuk om een veganistisch recept met jullie te delen. Daarmee wil ik ook laten zien dat veganistisch eten helemaal niet moeilijk, vies of smakeloos is!

Nodig:
- 350 gr appels
- 150 gr cranberryjam (check de ingrediënten om er zeker van te zijn dat hij wel echt vega is ;))
- 3 el rijststroop of dixap
- 1/2 tl kaneel
- 125 gr gebuild (= gezeefd) meel
- snufje zout
- 100 gr havermout
- 1 dl rijsttroop of dixap
- 1 dl (zonnebloem) olie

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de appels in stukjes en meng ze met de rijststroop. Verdeel dit over de bodem van een ovenschaal. Verdeel hier overheen de jam.

Meng de bloem, havermout, zout, olie en rijststroop in een kom en zorg dat het een egaal mengsel wordt. Verdeel dit vervolgens gelijkmatig over de appel-cranberrylaag. Dit kun je het beste met een lepel doen.
Bak ongeveer 30 tot 35 minuten in de oven tot de appels zacht zijn en het deeg gaar is.
Het lekkerste is natuurlijk om warm te serveren met soja vanillevla!



2 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, ben je nieuwe volger, volg je terug?
    Groetjes Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. this looks so so yummy *_* have to try it!
    in btw you have a really nice blog and you're such a beauty, dear. keep up the amazing work
    and maybe you'll have a look on my blog as well, if you like :))

    xoxo

    http://www.flirting-with-fashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen