dinsdag 25 september 2012

Mijn derde schooldag

Het is vandaag weer maandag en dat betekent dat ik vandaag weer naar school ben geweest. Ik doe de deeltijd kappersopleiding op Instituut Thomas, en elke maandag verschijnt er een artikeltje online over mijn schooldag.

We zouden vanochtend eigenlijk met de theorie van het permanenten beginnen, maar omdat we daar pas in maart examen voor moeten doen hebben we de theorieles vandaag geschrapt en zijn we meteen door gegaan met de praktijk. Permanenten dus.
Als huiswerk moesten we de 9-vaks inzetten en laten controleren. Dat was helemaal goed,dus gingen we door het steensgewijs permanenten. Ook permanenten, zelfde rollers maar een ander patroon op het hoofd. Waardoor het haar uiteindelijk ook anders valt. De 9- vaks is volgens mijn lerares meer voor bejaarden, en deze steensgewijs is meer voor jonge vlotte mensen (zoals zij zelf, haha) en wordt dan ook het meest gebruikt.
Het duurde even voordat ik hem doorhad, maar toen het kwartje viel ging het eigenlijk best snel. Ik had alleen mijn dag niet zo vandaag, dus ik was zo lam als een tientje en was het ook al gauw zat. Jammer voor mij, want we hebben de hele dag rollers ingedraaid!
Na de pauze zijn we begonnen met het watergolven. Dat zijn nog dikkere rollers, dus het was grote stappen snel thuis voor mij. Ik had het tempo er dus ook lekker in zitten. De rollers voor het watergolven zet je vast met (in dit geval) een metalen spelt. Geen scherpe natuurlijk, maar daar zal ik nog wel een beetje mee moeten oefenen, want als ik dit op een echt model zou moeten doen zou ik die spelt zo door de huid heen raggen volgens mij.
Niet altijd een goede eigenschap van mij, want ik kan behoorlijk lomp zijn.
Om 3 uur was ik het echt zat, maar was gelukkig ook als eerste klaar met het watergolven (alleen nog de rollers ingedraaid) en mocht ik opruimen.
Ik woon gelukkig dichtbij dus om half vier was ik thuis, en ik ben kapot. Het is toch wel wennen hoor, zo'n volle dag school weer. Hopelijk heb ik volgende week meer energie en kan ik er weer fris en vrolijk tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen