woensdag 15 augustus 2012

Review: Style yourself

Een tijdje geleden heb ik het boek 'Style yourself' gekocht, en ik had jullie nog een review beloofd. Vandaag is dan dus eindelijk het moment daar :)

"Style yourself is dé fashionguide voor echte fashionista's die dagelijks bezig zijn met mode en stijl.

Dit boek staat vol ideeën en tips voor originele en gewaagde outfits, en prikkelt je creativiteit. Lees hoe Tavi Gevinson een hoedje maakte van een cadeauverpakking en zich liet inspireren door snoep. Ontdek dat outfits in één kleur helemaal niet saai hoeven te zijn, zie op hoeveel manieren je hetzelfde kledingstuk kunt dragen en leer hoe je verschillende stoffen, prints en materialen met elkaar kunt combineren.
Dankzij de vele foto's en tips van de 95 hipste fashionbloggers ter wereld en de talloze illustraties, is Style Yourself een prachtig naslagwerk voor de modefans van nu.
Creëer je eigen stijl en word een echte fashionista!"

Een prachtig naslagwerk is het zeker. Het boek is in het Nederlands te verkrijgen en bevat 240 bladzijden. Daarmee is het een aardig dik boek, en zeker de moeite waard! Er staan prachtige foto's en tekeningen in, en alles is helder geschreven. Er staan afbeeldingen in van alle soorten broeken, truien, shirtjes, jurken en noem maar op, met de namen erbij. Zo weet je bijvoorbeeld meteen van een capribroek is.

Het is natuurlijk heel naïef, maar stiekem had ik wel gehoopt dat ik na het lezen van dit boek de geheimen van het 'vak' zou begrijpen. Fashion is helaas niet mijn sterkste kant (maar daar vind ik het natuurlijk niet minder leuk om!) en dat is niet veel veranderd na het lezen van dit boek. Misschien denk ik wel gewoon te moeilijk. En misschien ben ik ook nog niet zo aan mijn 'nieuwe' stijl gewend. Ik heb jarenlang een -ik zal het maar alternatieve noemen- stijl gehad. Beetje punk, beetje hippie, apart en eigen. Hier was ik juist heel goed in het combineren van kleding en mijn creativiteit de vrije loop laten. Nu ik mezelf een wat 'normalere' stijl heb aangemeten weet ik het allemaal niet meer zo goed. Wat staat leuk bij elkaar en wat helemaal niet? Hoe kan ik kleding het beste combineren? En hoe zorg ik dat ik er niet bijloop als een prostituee of juist een oma? Oke, dit zijn 2 uitersten, but you know what I mean!
Stiekem hoopte ik de antwoorden in dit boek te vinden, maar dat is me toch niet helemaal gelukt.
Nou staan er ook veel bijzondere en aparte combinaties in. Als ik ze bij die meiden zie denk ik; das best leuk! Maar als ik er zelf mee zou moeten lopen of ik had zon'n zelfde soort combo bedacht had ik het waarschijnlijk niet aangetrokken. En mijn vriend en vriendinnen hadden me dan waarschijnlijk  ook tegen gehouden, haha! Want sommige stijlen zien er een beetje uit -met alle respect- alsof ze uit de verkleedkist komen. Misschien leuk voor doorgewinterde fashionista's, maar voor mij is het wat too much. Ik ben opzoek naar een iets draagbaardere stijl.
Maar al met al heb ik dit boek met plezier gelezen en de plaatjes gekeken. Het is zeker inspirerend! Ik heb er totaal geen spijt van dat ik hem heb aangeschaft. Tot nu toe een van de betere fashion boeken die ik heb!
Het boek kost 16.95 en ik vind het elke cent  waard.

Geen opmerkingen: