maandag 2 juli 2012

Recept: Verantwoorde muffins

Nodig:
* 1 kopje volkoren meel
* 1/4 kopje rietsuiker
* 1/4 kopje stevia 'suiker'
* Evt. zakje vanille suiker
* Scheutje zonnebloemolie
* 1 ei
* 3 tl. bakpoeder
* 150 ml melk of water
* Handje cranberry's en/of nootjes


Zo doe je het:
Zoals je ziet werk ik meestal niet met duidelijke verhoudingen, haha. Ik doe het meestal een beetje op gevoel, en dat pakt altijd goed uit!
Als je veganistisch bent kun je het ei gewoon weglaten of het vervangen voor 'No egg'(te koop in natuurwinkels en volgens mij ligt het ook in het schap voor glutenvrije producten in de supermarkt). En de melk kun je dan vervangen voor water.

Het is eigenlijk heel simpel. Meng het allemaal samen en giet het in muffinvormpjes :) Verwarm de oven voor op 220 graden en laat ze 20-25 minuten bakken.
De cranberry's en nootjes kun je natuurlijk voor van alles vervangen wat je maar lekker vindt. Stukjes pure chocolade bijvoorbeeld, rozijnen of gedroogde ananas! 
Vaak doe ik er zelf ook nog wat cacao door.

Heel simpel en super makkelijk! Ik maak ze zelf heel vaak :) Ik vind het leuk om te doen en vind het fijn om te weten wat er allemaal in mijn eten zit. Nu weet ik dat er geen rotzooi of een shitload aan E-nummers in zit bijvoorbeeld!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen