woensdag 11 juli 2012

Mijn make-up stash

Dit is niet mijn hele stash want die is nog wel een stukje groter! Maar dit zijn de producten die ik dagelijks gebruik voor een dagmake-up :)


Concealer en een paletje om te shapen en highlighten, allebei van Make-up Studio. Ik gebruik eigenlijk bijna nooit foundation! Misschien omdat ik nog niet echt een fijne heb gevonden. Maar ik heb van mezelf ook een redelijk egaal gezicht, dus in principe is concealer wel voldoende voor overdag. Al zou ik wel een gezonder kleurtje kunnen gebruiken!


Ik gebruik de True Mineral Loose Powder van de Hema. Niet de allerbeste poeder, maar ook zeker niet verkeerd! Hij is betaalbaar (ik dacht rond de 5 euro)en het is een losse poeder. Omdat ik een beetje een vochtarme huid heb kan ik beter geen compacte poeder gebruiken. Door toevoeging van een bindmiddel in de compacte vorm is hij in staat vocht op te nemen, en dus te onttrekken aan je huid! Veel mensen hebben een vochtarme huid, dus kan ik losse poeders wel aan iedereen aanraden! Compacte poeders dekken daarentegen wel beter, maar voor mij is dit wel voldoende :)


Dit is een mooi palet wat ik bij de Ici Paris gekocht heb. Het palet heet 'Only you' en bevat vele kleurtjes oogschaduw, lippenstift, lipgloss, blusher en bronzer. De blush vind ik heel fijn en gebruik ik sowieso. Van de oogschaduws gebruik ik er eigenlijk maar 1! Ik heb niet zo'n make-up hoofd helaas, dus gekke creaties, en donkere of felle kleuren staan mij niet. Daarom houd ik de kleuren altijd vrij licht en naturel. Voor mijn lippen gebruik ik vaak de oranje-roze kleurtjes. De rest van de oogschaduws in dit palet zijn natuurlijk wel handig om te gebruiken voor de opleiding visagie die ik volg :)


Dit palet is van Make-up Studio. Hiervan gebruik ik 3 kleurtjes: de 3e en de 4e (vanaf links, dus die hele lichte en die warme bruine) en de een na laatste donkerbruine. De kleuren die ik gebruik uit dit palet zijn allemaal mat.


Ik gebruik een donkerbruine eyeliner van de Hema, maar omdat die geen echt kwastje heeft maar zo'n harde punt, gebruik ik een kwastje van een eyeliner die op is. Een kwastje vind ik zoveel keer fijner! Dit kwastje komt oorspronkelijk van een eyeliner van Etos dacht ik.


Uiteraard worden de wimpers nog even gekruld. Als ik dat niet doe heb ik echt van die luiken voor mn ogen hangen. Haha, niet best!
En voordat ik make-up aanbreng epileer ik natuurlijk nog even de verdwaalde haartjes met dit automatische pincet. 


Als laatste breng ik natuurlijk een laagje mascara aan. Deze is van de Etos en heet: 'Ultra curl&lift mascara waterproof'. Dit is echt serieus de fijnste mascara die ik ooit heb gehad. Ik heb veel duurdere merken uitgeprobeerd, maar geen enkele mascara kon mijn wimpers een beetje omhoog houden (zodat ik dus niet van die luiken voor mn ogen krijg). Ironisch genoeg is een van de goedkoopste mascara's dus de beste voor mij. 
Daarnaast ligt een lipgloss van Make-up Studio. Deze is echt zo fijn! Hij heet:'Lipgloss Supershine, brillant à lèvres'. Deze gebruik ik niet elke dag maar wilde hem toch even noemen want hij is zo goed! Hij is (zoals de naam al zegt) echt supershine. Hij heeft een hele mooie glans. Dit heb ik bij andere lipglosses nog niet gezien. Dus hou je van super glimmende lippen, is deze echt een aanrader.


Tot slot de kwasten die ik gebruik. Op volgorde: Poeder, blusher (en evt. shapen en highlighten), blenden, oogschaduw, lippen, wenkbrauwen en de laatste gebruik ik voor de concealer.
Voila, mijn stash!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten