maandag 23 juli 2012

Mijn beauty routine deel 2

Gisteren deel 1, en vandaag zoals beloofd deel 2.

Om te beginnen sport ik 4 keer per week. Ik doe met name aan krachttraining. Mijn schema heb ik een tijdje terug online geknald, voor de geïnteresseerden ;)Daarnaast doe ik elke avond 4 setjes van 20 sit up's voor het slapen gaan.


Ik gaf mezelf altijd 1 keer per week een gezichtsbehandeling. Inmiddels is dit afgezakt naar ongeveer 1 keer per maand, maar ik wil dit weer frequenter gaan doen.
Eerst maak ik mijn gezicht schoon met een milk (zie post van gisteren). Daarna verwarm en verweek ik mijn huid met een warm en vochtig kompres. Dit is een gastendoekje die ik in warm water dompel, uitwring en op mijn gezicht druk. Let wel op dat het water niet te heet is! Daarna breng ik een peeling aan op mijn huid. Momenteel heb ik een peeling van de Action. Peelings zijn voor mijn huid vaak wat too much, dus ik heb liever een lysing. Dit is eigenlijk hetzelfde als een peeling maar dan zonder de schurende deeltjes erin. Deze kun je goed gebruiken voor een droge huid, oude huid en gevoelige huid. Eigenlijk zijn ze voor elke huid wel geschikt! Ben ze in de winkel eigenlijk nog nooit tegen gekomen, dus moet er binnenkort even een bestellen.


Na de peeling, gebruik ik nogmaals het kompres (ik verwijder het product ook met een kompres) en daarna breng ik een gezichtsmasker aan. Meestal gebruik ik het 35+ crèmemasker van de Hema. Hij is alleen net op, dus heb geen verpakking in huis om een foto te maken! Dan maar zo :)



Éen keer per maand doe ik een kuurtje van 7 dagen met de serum drops van de Kruidvat. Het serum zit in een soort van druppeltje die je open moet knippen. Dit druppeltje heet een ampul. 's ochtends en 's avonds druk ik het serum als het ware in mijn huid. Ik smeer dus niet. Het is meer een soort van deppen wat ik doe. Net zolang tot het serum is opgenomen door mijn huid. Ik vind ze heel fijn, ze zijn betaalbaar, ruiken lekker en voelen goed aan op mijn huid! Uiteraard hebben de ampullen die ik gebruik een anti-rimpel werking.



Zo af en toe vraagt ook mijn haar om iets extra's en gebruik ik een haarmasker. Deze is van Andrélon en ik heb hem nog niet gebruikt. Mijn vorige was een 'care & repair'  masker van de Etos. Ben benieuwd naar deze!



Dan gebruik ik nog een keer per week een body scrub om de dode huidcellen te verwijderen en mijn huid glad te maken. Deze scrub is van Sabon. Mijn vorige is net op, dus ook deze heb ik nog niet gebruikt. Ik heb hem als kado van mijn zusje gehad en volgens mij is het echt een lekkere scrub! I will find out soon ^^



Eens in de zoveel tijd neem ik mijn voeten onder handen. Ik neem dan een voetbadje met bruistabletten van de Kruidvat geloof ik. Deze zijn speciaal voor een voetbad. Ze zijn op, dus heb geen foto kunnen maken van de verpakking. Ik gebruik dan ook een zogenaamde eeltrasp om het eelt onder mijn voeten te verwijderen. Het is alleen wel oppassen geblazen met zo'n ding, want ik heb al vaak zat een heus bloedbad aangericht bij mezelf. Als je teveel eelt weg haalt krijg je ook last van je voeten. Want ja, die eelt zit er natuurlijk niet voor niets...
Daarna gebruik ik de klovenzalf van Gehwol. De tube ziet er vet vercrackt uit, maar hij gaat ook al even mee haha. Binnenkort wordt het tijd voor een nieuwe.




Mijn teennagels geef ik meestal een french pedicure. Daarvoor gebruik ik nagellakjes van de Hema en Essence.



Momenteel heb ik er een kleurtje opzitten. Dit is een van de gratis nagellakjes van de Etos. De mintgroene.




Ik zet elke 2 weken acrylnagels bij mezelf. Ik ben geen professional, maar in de salon is het zo duur. Ik dacht weet je wat, ik ga het gewoon zelf doen! En dat gaat op zich prima. Het is misschien iets minder netjes, maar het scheelt me een hoop geld! Daarbij kan ik het nu gewoon om de 2 weken doen ipv elke maand. Na een maand zit het er bij mij echt niet meer mooi op, ook niet als het in de salon is gedaan.


Als laatste gebruik ik deze nagelriemolie van goedkoopstenagelproducten.nl waar ik ook al mijn benodigdheden voor acrylnagels bestel. Hij ruikt super lekker en ik masseer de olie elke dag even in op mijn nagelriemen. Zo blijft de acryl ook langer mooi!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen