zondag 22 juli 2012

Mijn beauty routine deel 1

Oke, daar komtie dan: mijn beauty routine!

Ik begin de dag natuurlijk met een warme douche. Mijn haren was ik meestal met een goedkope volume shampoo van de Kruidvat en ik gebruik de volume conditioner van Andrélon.


Ook mijn douchegel komt bij de Kruidvat vandaan en ruikt naar kokos! Ik heb een grote verpakking gekocht zoals je ziet :) Voor het scheren gebruik in een scheergel voor de gevoelige huid. Wederom van de Kruidvat. Mijn benen scheer ik maar een keer in de zoveel tijd. Ik heb van mezelf gelukkig dunne en lichte haartjes, dus ik hoef sowiezo mijn benen niet zo vaak te scheren. Eigenlijk scheer ik ze alleen als ik met de benen bloot ga. Hierdoor worden ze ook minder snel dik en stug en zie je het vrijwel niet als ik stoppeltjes krijg! Als je van jezelf dik of donker haar hebt kan ik me voorstellen dat dit voor jou geen optie is.

Ik dep mijn haren droog zodat ik minder snel last van gespleten haarpunten of afgebroken haar heb. Ik gebruik Liquid Silk Gloss Wonder-Serum-Spray van Gliss Kur om mijn haar zacht en doorkambaar te maken. Ik laat het even intrekken op handdoek droog haar en dan borstel ik het uit. Voor wat meer volume gebruik ik de Verrassend Volume crème van Andrélon. Eerijk gezegd heb ik sterk mijn twijfels of dit spul echt werkt, maar het ruikt lekker en zolang de voorraad strekt gebruik ik het dus ook maar.


Wanneer ik mijn haar krul (dit is niet elke dag) gebruik ik ook nog de volgende producten:
- Heat protector  van Taft (ook bij dit product heb ik zo mijn     twijfels, maar onder het mom van 'al baat het niet dat schaadt het niet' blijf ik het toch maar gebruiken.)
- Brylcreem (om het haar goed in model te houden)
- Mousse en haarlak van Kruidvat (ook van deze producten ben ik niet helemaal weg, maar ik blijf het gebruiken tot het op is en dan ga ik toch eens kijken naar een ander merk)
- Repair serum van Andrélon (dit product is niet slecht maar voor mij is het niet goed genoeg. Zeker na het krullen zijn mijn haren net stro! Als iemand hier een goede tip tegen heeft; please let me know!)



Voor de oppervlaktereiniging gebruik ik momenteel een milk van Lancaster (ik vind hem heel fijn! heb hem lang geleden in de uitverkoop gekocht dus ik hoop niet dat hij inmiddels uit het assortiment is)en een lotion van -jawel-  de Kruidvat. Met deze producten wissel ik eerlijk gezegd wat af. Ik koop net wat er dan in de aanbieding is. Vroeger kocht ik standaard producten van ongeveer 30 euro de stuk. Dat is echt te veel en daar ben ik mee opgehouden. Inmiddels koop ik juist veel budget!
Mijn dag- en nachtcrème komt bij de Etos vandaan. Maar ook hier wissel ik veel mee. Ik hoorde een tijdje terug hele goede verhalen over de crèmes van de Aldi! Ik bedenk me nu dat ik had beloofd daar een review over te schrijven, maar dat heb ik nooit gedaan! Oops sorry! Anyways, hij voelde fijn en kwam dus schijnbaar heel erg goed uit de tests. Ik kom alleen nooit bij de Aldi dus grijp ik eerder naar producten die bijvoorbeeld bij de Etos verkrijgbaar zijn. Ik heb een beetje een rimpel-fobie dus ik koop ook altijd de anti-rimpelcrèmes. Eigenlijk hoef je hier pas tussen je 25e en je 28e mee te beginnen (of ja, niets MOET natuurlijk!). Ik zou zelf aanraden om er op je 25e mee te beginnen (for the record, ik ben nu 23) want rond je 20e levensjaar begint je huid al tekenen van veroudering te vertonen. Better safe than sorry, niet waar?



Deze oogcrème is een keer binnen gekomen in de weggeefwinkel waar ik werk en ik heb hem meteen toegeëigend. Ik vind het een fijne volle romige crème voor de dunne en vaak droge huid rond je ogen. Er staat op dat hij anti-kringen is, maar ik moet nog de eerste vinden die dat waar kan maken! (wederom ben ik heel blij met de gouden tip). Het lijkt me ook enigszins sterk dat er een crème bestaat die echt kringen onder je ogen tegen gaat, aangezien kringen worden veroorzaakt door de bloedvaatjes die door de dunne huid onder de ogen heen schijnen. Slaap ed. kunnen hier wel invloed op hebben.


Mijn make-up stash heb ik jullie een tijdje terug al eens laten zien, dus die skip ik anders wordt het wel een heeeele lange post! Mijn favo geurtje is 'Be Delicious' van DKNY, maar het geurtje ernaast draag ik ook graag met mooi weer. Het geeft je echt een zomers gevoel.

Mijn deo's wisselen ook wat af. Hier heb ik een foto van Vogue girl, Cats. Het is een hele leuke vrolijke bus en ik vind de geur lekker ruiken. Maar ik gebruik ook vaak Axe! Dat mannenmerk ja :) Lang niet alle geurtjes van Axe vind ik even lekker, maar er zitten er een paar bij die  ik echt heel lekker vind! Het fijne van deze deo's is dat de geur sterker is, en ook langer blijft hangen. Niks mis mee dus, ook niet voor meiden!

Dan gebruik ik ook nog de anti-cellulitegel van Garnier. Deze komt van de Action, vandaar de rare taal op de verpakking ;) Ik durf jullie niet te vertellen of deze echt werkt. Er zit wel een speciale roller op waarmee je je huid als het ware masseert. Het voelt wel alsof het goed is voor je huid. Maar om het goed te kunnen beoordelen gebruik ik deze specifieke variant nog te kort en vergeet (lees: ik ben te lui) ik het ook regelmatig aan te brengen. Onder de douche borstel ik mijn buik, billen en benen wel altijd met een borstel met roterende bewegingen. Dit doe ik in een verwoede poging mijn bloedcirculatie te verbeteren, wat vooralsnog (helaas) geen vruchten heeft afgeworpen. Tja, what can I say? Cellulite's a bitch!

En dan nog de bruiningscrème van de Kruidvat waar ik laatst een review over heb geschreven. Misschien komt het omdat ik inmiddels al een beetje een tintje heb opgebouwd (voor mijn doen dan he!) maar ik wil meer. Voor hele lichte huidjes is deze zoals gezegd wel geschikt.

Voor mijn tandjes gebruik ik momenteel deze whitening tandpasta van de Action. Ik gebruik bijna altijd een whitening, maar soms wissel ik af met een gewone om mijn tandglazuur wat rust te geven.

Daarnaast gebruik ik mondwater van de Albert Heijn. Zoals je kunt zien is deze fles bijna aan vervanging toe. Het flosdraad met fluor komt volgens mij van de Etos.



Als laatste de Intensive Lash Grow Serum van Catrice. Ik gebruik deze nog maar kort dus kan nog niets zeggen over de werking ervan. Ik breng dit 's avonds aan op mijn wimpers en mijn wenkbrauwen. Had het eigenlijk vooral voor mijn wenkbrauwen gekocht in de hoop dat ze zouden gaan groeien. Ik wil wat vollere wenkbrauwen zodat ik ze ook opnieuw kan laten shapen. En langere wimpers zijn dan natuurlijk ook mooi meegenomen! Ik betwijfel of het werkt, maar we zullen het vanzelf zien!



Binnenkort deel 2 van mijn beauty routine! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik ben natuurlijk ook benieuwd wat jullie routine is, of de producten die je echt niet kunt missen!

2 opmerkingen: