dinsdag 5 juni 2012

Zakynthos

1 Mei ben ik met mijn ouders, zusje en vriend een weekje naar het Griekse eiland Zakynthos geweest. We hebben onwijs geluk gehad met het weer, want normaal is het rond deze tijd niet zo warm. 

Dit eiland is een absolute aanrader. Ik heb een hele fijne vakantie gehad! Het eiland staat bekent om de enorme zeeschildpadden van ongeveer een meter lang! En wij waren zo lucky dat we er ook eentje gespot hebben! De foto is niet heel duidelijk, maar het was heel bijzonder om te zien. Als die kop boven water kwam was het net alsof je oog in oog stond met een dinosauriĆ«r ofzo, heel gaaf. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de 'blue caves' waar het eiland mede bekent om staat. Dit zijn grotten in de rotsen die blauw kleuren van de weerspiegeling van het zeewater. Ook dat was heel leuk om te zien! 

Uiteraard hebben we veel geluiwammest aan het strand en de nodige colatjes, shotjes en cocktails weggewerkt. 
Aan het einde van onze vakantie zijn we naar het scheepswrak geweest. Dit is een oud schip wat ooit gestrand is in een baai waar je alleen per boot kunt komen. Man, dat was echt het hoogtepunt van de vakantie durf ik wel te stellen. Wat was het daar mooi! Echt het meest blauwe water wat je ooit hebt gezien, met een prachtig wit strand. En omdat de baai alleen per boot bereikbaar is (en we nog  voor het hoogseizoen waren) was het er zo rustig. We hadden geluk dat die man uit wilde varen. Een ander echtpaar was al een uur aan het wachten op meer mensen, want voor 2 personen wilde die man niet uitvaren. We waren in totaal dus maar met zijn 7en op het strand. De man van de boot bleef rustig in zijn boot wachten. 
En ja, toen was de week alweer om! De koffers werden gepakt en we maakten ons op voor de reis terug naar huis. Klein detail: helaas had het vliegtuig 2 uur vertraging! Maar in Griekenland kun je dan gelukkig nog gewoon buiten blijven chillen. Op die manier konden we nog 2 extra uurtjes zon pakken, iets wat we in Nederland al even niet meer hebben gezien!


                                                               Bigass turtle


                                                                    Blue caves


Schildpadje wat we midden op de weg vonden

Met vriendje die niet kan richten ^^

Esmee (mijn zusje), Rob & ik

Rob en ik op het scheepswrak




                                                   Gezicht in de rotsen


                                                                  Scheepswrak




Mijn zusje en ik balanceren op het hete zand

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen