vrijdag 29 juni 2012

Mijn eigen inloopkast

Een echte fashionista kan tegenwoordig natuurlijk niet meer zonder een walk-in closet. Nou wil ik mezelf niet per se zo noemen, maar buiten dat is het ook gewoon een droom van veel vrouwen.
Zo ook die van mij. Ik kan best chaotisch zijn en heb de behoefte aan veel overzicht zodat ik precies kan zien wat ik heb. Het gemak van een heuse walk-in closet was mij dus niet ontgaan :)


Na eerst vriendjelief met grote bambi ogen aan te hebben gekeken ben ik aan de slag gegaan. 
Eerst naar de Gamma voor een grote pot verf. De kamer die ik voor mijn inloopkast wilde gebruiken is vrij klein en aan de achterzijde van het huis gelegen waardoor er nooit zon op staat. Toen ik er kwam wonen heb ik de kamer lichtroze met donkerroze geverfd. Dat donker roze was te donker waardoor de kamer kleiner, donkerder en ongezelliger leek.
Daarom heb ik nu gekozen voor de kleur 'pudding'. Een mooie lichte abricooskleur die de kamer meteen deed opleven.

Bij de Ikea heb ik 5 kledingstangen gekocht die je aan de muur moet bevestigen. Een stuk handiger dan het verrijdbare kledingrek wat ik eerst had, wat eigenlijk een sta-in-de-weg is.
Ook heb ik een zogenaamde 'kledingopberger' gekocht die je aan het rek kunt bevestigen. De lades kon je er los bij kopen, dus daar heb ik ook een pak van in mijn oversized Ikea tas gedaan. Handig om ondergoed en sokken in de bewaren.
Natuurlijk heb ik ook meteen nog wat klerenhangers ingeladen, want die heb ik heel veel nodig als ik al mijn kleding op ga hangen. Twee stellingkasten voor mijn schoenen had ik nog, dus dat was makkelijk.

En ziet hier het resultaat:

         De kledingopberger

                                            Ook een rek voor mijn tassen
                                                Riemen hangen aan de deur
                                      Kettingen hangen aan de kastdeur
                                          Horloges en parfummetjes
 Tafel voor nagels en make-up


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen